משרד הבריאות דורש: סגר מלא כבר מיום שישי

הממשלה תדון בהצעת משרד הבריאות להטלת סגר כללי מיום שישי הקרוב בצהריים למשך שבועיים, לצד סגירה כללית של מערכת החינוך, כצעדים דרסטיים להורדת התחלואה המזנקת

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 05/01/21 14:19 כא בטבת התשפא

משרד הבריאות דורש: סגר מלא כבר מיום שישי
אדלשטיין היום בדיון החירום, צילום: ללא

לקראת כינוס ישיבת הממשלה בהמשך היום (ג'), בנוגע להחמרת הסגר כצעד להורדת התחלואה, משרד הבריאות מציע מתווה להגבלות ההתקהלות לשם ריסון הפצת הנגיף, כך על פי פרסום בחדשות 12. המתווה כולל סגירה של מערכת החינוך כולה, ללא החרגות מלבד מערכת החינוך המיוחד. משרד הבריאות מציע כי ההגבלות המחמירות ייכנסו לתוקף כבר ביום שישי בצהריים - למשך שבועיים. לפני ישיבת הממשלה נתניהו וגנץ צפויים לשוחח ולנסות להגיע להסכמות ביניהם על הצעדים שיתקבלו.

רשימת ההגבלות שיתבקשו השרים לאשר:

- סגירת מערכת החינוך כולה ללא החרגות.

- צמצום מקומות העבודה לחיוניים בלבד.

- יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד (סופרים ופארם) ורק ביישוב או עיר המגורים.

- מגבלת מרחק תישאר 1000 מטרים.

- צמצום נוסף של איסור התקהלויות: 5 בחלל סגור, 10 במרחב פתוח (כיום מדובר על 10 ו-20 בהתאמה).

- איסור שהייה בבית אחר.

- צמצום מספר קווי האוטובוס ב-50 אחוזים.

- איסור טייק אווי.

"אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל"

הצעת משרד הבריאות מגיעה לאחר דיון החירום שכינסו ראשי המשרד הבוקר (ג'), נוכח העלייה הדרמטית בתחלואה. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל ללא עבודה, חוץ מעבודה חיונית עם מערכת חינוך סגורה, אפס התקהלויות. רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב בו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים".

"אתם מבינים טוב מאוד מה המחיר של לא לעשות כלום היום", המשיך אדלשטיין, "אבל מי שעדין לא מבין אני אסביר לו במילים הכי פשוטות: זה עוד מאות רבות של מתים עוד אלפים של חולים קשה ועוד עשרות אלפי מאות".