קורונה במתחם חיסונים: 7 אחיות נדבקו, עשרות נשלחו לבידוד

אחיות מקופות חולים שהשתתפו במבצע החיסונים בשבוע שעבר בעיר צפת נדבקו בקורונה. ההתפרצות החמורה הייתה במתחם המשותף לכלל קופות החולים ועשרות אנשים נשלחו לבידוד

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 05/01/21 11:01 כא בטבת התשפא

קורונה במתחם חיסונים: 7 אחיות נדבקו, עשרות נשלחו לבידוד
חיסון לקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפחות שבע אחיות ממרכז התחסנות של כל קופות החולים בצפת נדבקו בקורונה במהלך השבוע שעבר, כך על פי פרסום בחדשות 12. בעקבות גילוי ההתפרצות במוקד מתחם מבצע החיסונים, עשרות אנשים ועובדים נשלחו לבידוד. החקירה האפידמיולוגית בעיצומה ועדיין לא ברור ממה האחיות נדבקו והאם הן הדביקו אנשים שבאו להתחסן נגד קורונה.

אחד המתחסנים שהיו במקום אמר: "נראה שהאחיות במתחם בצפת בלי תנאים של מיגון, חוץ ממסכה פשוטה על הפנים, בלי כפפות, בלי מגן פנים. בקיצור, זו שערורייה שהאחיות שם נדבקות ומדביקות כאשר הן מחסנות".

אדם נוסף שהגיע להתחסן במרכז בצפת זעם על התנהלות המקום: "אם היו מתנהגים בצורה אחראית יותר יש סיכוי שזה היה נמנע. שתי האחיות מהיישוב שלנו שהשתתפו בחיסונים בצפת מאומתות, המשפחות שלהן בבידוד ועוד מעגל גדול של אנשים שנחשפו אליהן בבידוד. לא לומדים".‎‎

ההתפרצות במתחם החיסונית חמורה ביותר על רקע העלייה בתחלואה, שהגיע היום ל-8,308 מאומתים חדשים ושיעור בדיקות חיוביות שמזנק ל-7.6%. בכך, מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-55 אלף בני אדם, ומספר החולים הקשה הוא 764.

;