אדלשטיין: "אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינה"

העלייה הדרמטית בתחלואה הביאה את ראשי מערכת הבריאות לכנס דיון חירום, בו המליצו על הטלת סגר מלא, והסבירו: המחיר של לא לעשות כלום הוא מאות מתים ואלפי חולים קשים" | אדלשטיין דחה את הפרסומים על הקדמת חיסוני מודרנה: "אין ידיעה שזה הולך להיות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/21 11:39 כא בטבת התשפא

אדלשטיין: "אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינה"
יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ברקע העלייה המהירה בתחלואה, ובזמן שהממשלה מתמהמהת ודוחה את ישיבת קבינט קורונה לשעות הצהריים המאוחרות, ראשי מערכת הבריאות התכנסו הבוקר (ג') לדיון חירום בנוכחות שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

שר הבריאות פתח ואמר: "אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל ללא עבודה, חוץ מעבודה חיונית עם מערכת חינוך סגורה, אפס התקהלויות. רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב בו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים".

"אתם מבינים טוב מאוד מה המחיר של לא לעשות כלום היום", המשיך אדלשטיין, "אבל מי שעדין לא מבין אני אסביר לו במילים הכי פשוטות: זה עוד מאות רבות של מתים עוד אלפים של חולים קשה ועוד עשרות אלפי מאות".

"אני אזכיר לכם רק מספר אחד - הממשלה קיבלה את ההחלטה על הסגר מה שאצלנו נקרא סגר ימי תשרי כשהיינו עם 2,900 מאומתים ליום, ספרנו היום יותר מ8,000 מאומתים ועוד לא התקבלה החלטת ממשלה. תחשבו על מספרי מאומתים דו ספרתיים שאליהם נגיע תוך כמה ימים גם כשנכריז על סגר מלא תחשבו על המשמעות של העניין הזה על מערכת הבריאות, על קופות החולים, אותם קופות החולים שאתם וכולנו משבחים אותם על המבצע יוצא מגדר הרגיל של החיסונים. זה אותם אחיות אותם רופאים שיצטרכו לעמוד במשימה של טיפול בעשרות אלפי חולים בקהילה לצד מבצע החיסונים". 

ראש בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס שיתפה את הנתונים העדכניים של העלייה בתחלואה: "65 אחוזים מאזרחי ישראל נמצאים בישובים אדומים וכתומים. זה עלייה משמעותית מ-13 אחוז שהיה לפני חודשיים.

"זאת אומרת המגפה מתפשטת. איפה היינו בנובמבר ואיפה אנחנו בינואר. מעל 95 אחוז מהישובים במדינת ישראל נמצאים במקדם הדבקה מעל 1. כל המדינה בהתפשטות. אנחנו רואים את התחלואה בילדים. מבחינת מספר החולים הקשים והקריטיים, הרבה פעמים אומרים שאתם מחפשים הרבה בדיקות - אין לנו שזה לא המצב, הוא הולך ועולה. נכון להיום, הנתונים האלה הם שבועיים ותראו איך בשבועיים הנתונים עולים. אתמול 124 חולים קשים וקריטיים נוספו"

"לא ידוע שום דבר על הקדמת חיסוני מודרנה"

שר הבריאות התייחס למה שאירע בתל אביב ואמר שמדובר ב"תופעה מצערת, אין עודפי חיסונים ב2,000 חיסונים. כל אחד צריך לחשוב מה האחריות שלו בכך שאולי אנשים שנקבע להם תור והם זכאים יצטרכו ללכת למקום אחר. שאחרים יחשבו ויבינו מה תהיה השלכה גם עבורם".

אדלשטיין הדף את הפרסומים על הקדמת חיסוני הקורונה של חברת מודרנה: "לא ידוע לנו שום דבר על הקדמת חיסוני מודרנה. חבל מאוד, הלוואי וזאת הייתה הבשורה אבל לצערי הרב לפי ההסכמים הקיימים עימם שאנחנו מאוד מצפים לבואם של החיסונים שלה שעברו את כל האישורים. אבל לצערי רק בעוד חודשיים נראה את המשלוחים שלהם. ברגע שיגיעו נשתמש בהם בחפץ לב. אם החברה תרצה להקדים נשמח מאוד. לאף אחד במשרד הבריאות אין ידיעה שזה הולך להיות".