אחרי 40 שנה: מסעדת "אמא" בירושלים עוזבת את הרבנות

המסעדה הותיקה והמוכרת החליטה לוותר על תעודת הכשרות של הרבנות ועוברת להשגחת ארגון רבני צהר. במסעדה מבהירים: "אין לנו דבר נגד הרבנות. יחד עם זאת, רוצים להיות חופשיים בבחירה שלנו עם אילו ספקים לעבוד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/21 11:28 כא בטבת התשפא

אחרי 40 שנה: מסעדת "אמא" בירושלים עוזבת את הרבנות
עוד מסעדה עוזבת את השגחת הרבנות ועובר לצהר. , צילום: פלאש 90

כמעט כל ישראלי שהיה בירושלים מכיר את מסעדת "אמא" בכניסה לרחוב אגריפס שמוביל לשוק מחנה יהודה. המסעדה הוותיקה הפכה לסמל ירושלמי לכל דבר ועניין וכעת, אחרי 40 שנה היא עוברת שינוי ונפרדת מתעודת הכשרות של הרבנות, בעקבות החלטת הבעלים.

הסירו דאגה מליבכם, המסעדה עוברת מהשגחת הרבנות להשגחת ארגון רבני צהר, ותישאר כשרה. בעלי המסעדה יורם בנימין, הבהיר בראיון ל-mynet את המהלך: "דבר ראשון, חשוב לי מאוד שידעו שאין לנו דבר נגד הרבנות, אנחנו לא באים להילחם ואנחנו לא רוצים לעשות מזה עניין. אנחנו מעריכים ומכבדים את המוסד ועבדנו אתו בשיתוף פעולה מצוין לאורך השנים".

"בחרנו לעבור לצהר מסיבה טכנית בלבד", מסביר בנימין, "אנחנו פשוט רוצים לעבוד עם ספקי ירקות אחרים, כאלו שאנחנו בוחרים. עם תעודת הכשרות של הרבנות זה לא התאפשר לנו".

הצעד של מסעדת "אמא" המיתולוגית מנחית מכה קשה על הרבנות, שמצטרפת לשורת מסעדות שהסירו את תעודת הכשרות שלהם מטעם הרבנות ועברו לקבלת השגחה מארגון רבני צהר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן