צהר: הגענו להסכמות עם הרבנות על הסדרת מערך הכשרות

לאחר דיונים ארוכים הרבנות הראשית הבהירה כי מעתה תתאפשר הודעה מטעם בית העסק כי הוא מפוקח על ידי גוף חיצוני שאינו הרבנות הראשית וכי קיים פיקוח וביקורת על חומרי הגלם ואופן הטיפול במזון. צהר: "צעד אמיץ שכל כולו טובת העולם היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 08:33 יב באלול התשפ

צהר: הגענו להסכמות עם הרבנות על הסדרת מערך הכשרות
ראשי מערך הכשרות של 'צהר', צילום: פלאש 90

לאחר מאבק ארוך וכיפופי ידיים ביקשו אנשי כשרות צהר להביא לשיח והבנות בין הרבנות הראשית לבינם. במהלך החודשים האחרונים נפגשו נציגי הרבנות ונציגי כשרות צהר כדי לדון בדרכים השונות למלא אחר הפסיקות השונות והוראות היועמ"ש וכל זאת כאמור מתוך הידברות. אמש פרסמה הרבנות הראשית מסמך "מדיניות אכיפה פלילית של היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות".

במסמך נכתב לראשונה כי רשאי בעל עסק להציג הצהרה מצידו כי בית העסק מפוקח על ידי גוף חיצוני שאינו הרבנות הראשית וכי אותו גוף מוודא כי חומרי הגלם ואופן הטיפול במזון מבוקרים וכי המטבח הינו בחזקת בשרי חלבי או פרווה. עוד ראשי לפרט בעל העסק מאפיינים נוספים מתחום הכשרות ובכלל זה כי הבשר נרכש ממשחטה כשרה, אין חשש לחמץ שעבר עליו הפסח, טיפול בקטיניות ועוד.....

צילום: הרבנות הראשית לישראל

מנכ"ל כשרות צהר, יהודה זיידרמן, שהיה מיוזמי השיח עם נציגי הרבנות, אמר בסיפוק "מדובר בהסכמה היסטורית בין כשרות צהר לרבנות ומהפכה של ממש בעולם הכשרות, לראשונה יש הכרה של הרבנות הראשית בגוף מפקח חיצוני. מדובר בצעד אמיץ ונכון של שני הצדדים שכל כולו הוא טובת העולם היהודי וטובתם של מי שמבקשים לשמור מצוות ולהגדיל כשרות בישראל."

תחת פיקוח כשרות צהר ישנם כיום מאות מסעדות ובתי אוכל ובארגון מביעים תקווה שההסכמות ההיסטוריות  ואי הטלת קנסות על גופים שבפיקוח כשרות צהר  יביאו בעלי מסעדות נוספים להצטרף אל מערך הכשרות ולשרת ציבורים נוספים.