התחלואה ממשיכה לזנק, במשרד הבריאות ידרשו הגבלות נוספות

שר הבריאות אדלשטיין הודה כי לא מדובר בסגר אלא בהגבלות בלבד, ובמשרד הבריאות מבקשים להילחם בעלייה בתחלואה, ולהטיל הגבלות נוספות כשבראשן - סגירת מערכת החינוך. הבעיה? הפוליטיקה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/12/20 14:31 טז בטבת התשפא

התחלואה ממשיכה לזנק, במשרד הבריאות ידרשו הגבלות נוספות
הסגר יהודק?, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הסגר החל לפני חמישה ימים, אך הזינוק בתחלואה נמשך, ובמשרד הבריאות מבהירים כי לא מדובר בסגר אמיתי. שר הבריאות אדלשטיין אמר היום (ה') בראיון ל-ynet כי "בואו נפסיק לקרוא לזה ככה, סגר, אלה הגבלות". כשראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה דברים דומים במספר הזדמנויות בשבוע האחרון.

עם זאת, ולמרות שאדלשטיין הצהיר רק אתמול כי "לא אפשרי פוליטית" להחמיר את הסגר, במשרד הבריאות מבהירים כי יבקשו מהממשלה להחמיר את ההגבלות, כדי להילחם בתחלואה הגואה. נכון להבוקר דיווח משרד הבריאות על 5,618 בני אדם שאובחנו אמש כחיוביים לקורונה, מתוך 102,709 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו, בשיעור חיוביים גבוה של 5.6%.

מספר החולים במצב קשה נמצא גם הוא בעלייה מהירה, ונכון להבוקר מאושפזים בבתי החולים 661 חולים במצב קשה, כשמתוכם 170 זקוקים להנשמה. ביממה החולפת מתו 22 חולי קורונה בישראל, ומספר הנפטרים הכולל עומד כעת על 3,314.

גורם במשרד הבריאות צוטט מוקדם יותר ב-N12 ואמר כי "התחלואה עולה והתחזיות של משרד הבריאות לגבי העלייה מתגלות כמדויקות. בניגוד לספטמבר שבו ידענו שהסגר מוריד את התחלואה, הפעם הסגר חלש מאוד ואנו צופים שהוא לא יגרום לאותה השפעה".

"המפתח להורדת התחלואה - מערכת החינוך"

לדברי הגורם, "הכלי היחיד שיש לנו ביד כרגע הוא החיסונים, אך השפעתו איטית. אנו חוששים שהתחלואה תמשיך לגדול ושוקלים להמליץ על צעדים יותר חריפים כמו החמרת הסגר". עם זאת הוא ציין כי "בסיטואציה הפוליטית הנוכחית יהיה קשה מאוד לעשות זאת". זאת לאחר שרק ביום ראשון ביטלה ועדת החינוך את החלטת הממשלה על הפסקת הלימודים בכיתות ה'-י'.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות מתכננים לדרוש את סגירת מערכת החינוך כולה, כצעד ראשון להחמרת הסגר במסגרת המלחמה בתחלואה. בנוסף צפוי המשרד לדרוש את הידוק מגבלת אלף המטרים, הגברת האכיפה וייתכן אף סגירת מקומות עבודה נוספים, גם במגזר הפרטי.

"המפתח להורדת התחלואה נמצא בסגירת מערכת החינוך", אמר הגורם במשרד הבריאות. לדבריו, "ההמלצות עוד לא גובשו - אך מתקיימים דיונים ובתחילת השבוע נציג אותם".