הרב הראשי: "רב עיר צריך להיות בקיא בהלכה - לא שלמד באיזו ישיבת הסדר"

הרב יצחק יוסף בירך את הרב בן ציון קוק שיתמנה לרב עיר, והוסיף כי "רב עיר צריך להיות בקיא בהלכה, לא קצין ביטחון או שלמד באיזו ישיבת הסדר". בהמשך פורסמה הבהרה מטעמו. ח"כ מתן כהנא: "צר לי מאוד על הדברים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/12/20 12:49 יב בטבת התשפא

הרב הראשי: "רב עיר צריך להיות בקיא בהלכה - לא שלמד באיזו ישיבת הסדר"
הרב יצחק יוסף, צילום: שלומי כהן

הרב יצחק יוסף נגד ישיבות ההסדר. הרב הראשי לישראל בירך אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי את הרב בן ציון קוק, המכהן כראש כולל וכרב שכונה בירושלים, שיזכה לכהן כרב עיר.

הרב יוסף אמר כי "הרב קוק בקיא בהלכה, רב עיר צריך להיות בראש ובראשונה בקיא בהלכה, לא קצין ביטחון של איזו עיר או שלמד באיזו ישיבת הסדר". בהמשך פרסם הרב יוסף הודעת הבהרה, ואמר כי הכוונה לכל ישיבה באשר היא.


(השיעור המלא. הדברים נמצאים בדקה: 1:19:28)

ח״כ מתן כהנא בתגובה לדברים: "צר לי מאוד על דבריו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א. ישיבות ההסדר כבר גידלו בין כותליהן גדולי תורה, ביניהם רבים שהוציאו כושר גם לרבנות יישוב, עיר ודיינות. זאת, לצד שירות צבאי משמעותי בחזית או בעורף.
בדורנו זכינו כי רבים לנים באוהלה של תורה, כמו שלא היה מעולם: בישיבות, בכוללים ובמדרשות וראוי לברך על הפריחה הזו".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי "ישנו צורך קריטי בשינוי מנגנון הבחירה של רב ראשי, באופן שבו חייבים לצמצם את השפעת המרכיב הפוליטי, וזלזולו של הרב יוסף בעולם ישיבות ההסדר מזכיר לנו עד כמה הדבר חשוב.
מיותר לציין שישיבות ההסדר מוציאות מתוכן תלמידי חכמים, רבנים ודיינים מוכשרים ביותר וזאת הודות לחיבור של קודש וחול, ספרא וסייפא וכו'. עם ישראל זקוק דווקא לרבני ערים היודעים לתווך את החיבור של התורה והמציאות".

יו"ר ארגון 'עתים' הרב שאול פרבר: "ישיבות ההסדר הם מעמודי התווך של עולם התורה בדורנו. המציאות המצערת בה תלמידים חכמים בוגרי מוסדרות אלו הודרו מממסד הרבנות, מסיבות פוליטיות בלבד, הביאה למדיניות המחמירה והמנותקת שאנו רואים בשנים האחרונות. נדרש לפעול על מנת להרחיק את הרבנות מהפוליטיקה ולחזק את מגוון הקולות בתוכה, בכדי לדאוג לשירותי דת מכבדים וקשובים לכלל הקהילות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן