הרב הראשי לישראל: "על כל אחד ואחד להתחסן בלא להתמהמה"

הרב יצחק יוסף יוצא בפסק הלכה הקורא לציבור להתחסן נגד הקורונה: "לאחר שהתבשרנו וגבר עלינו חסדו של השי"ת ונמצא חיסון המונע הידבקות בנגיף הקורונה ועשו את כל הניסיונות הדרושים והמומחים אומרים שהחיסון אכן מועיל לעצירת המגיפה ואין בו סכנה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/12/20 10:50 ה בטבת התשפא

הרב הראשי לישראל: "על כל אחד ואחד להתחסן בלא להתמהמה"
הרב יצחק יוסף, צילום: שלומי כהן

מבצע החיסונים נגד קורונה החל הבוקר (א') בישראל, ואל שורת הקוראים להתחסן ולא לחשוש מהחיסון מצטרף הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף. בקריאה שפרסם הרב הראשי לישראל הוא קורא לציבור להתחסן לפי ההנחיות, ומדגיש כי נעשו כל הבדיקות הדרושות כדי לאשר את בטיחות החיסון.

"הנני פונה בזה אל אחינו בני בארץ הקודש להישמע להוראות הרופאים, כמו שנאמר בתורה ׳ורפא ירפא׳ מכאן שניתנה  רשות לרופא לרפא, ונאמר ׳וחי בהם׳ ודרשו רבותינו בתלמוד וחי בהם ולא שימות בהם, ועוד נאמר ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", כתב הרב הראשי.

"לפיכך, לאחר שהתבשרנו וגבר עלינו חסדו של השי״ת ונמצא חיסון המונע הידבקות בנגיף הקורונה ועשו את כל הניסיונות הדרושים והמומחים אומרים שהחיסון אכן מועיל לעצירת המגיפה ואין בו סכנה. אשר על כן, על כל אחד ואחד להתחסן כפי הוראות הרופאים בלא להתמהמה ובכך למנוע סכנה מעצמו ומאחרים. 

"והקב"ה יאזין לקול שוועתינו וישמע תפילתנו ויסיר המגיפה והחרב והמשחית מעל כל עמו ישראל ונשמע בשורות טובות אמן כן יהי רצון".

מכתב הרב הראשי

מכתב הרב הראשיצילום: הרבנות הראשית לישראל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן