הרב יצחק יוסף מתנצל: "מוקיר ומעריך את תלמידי ישיבות ההסדר ואת תורתם"

הרב הראשי לישראל פרסם הודעת הבהרה לאמירה המזלזלת שאמר בשיעורו על ישיבות ההסדר: "עמד בדבריו על הצורך של תלמידי חכמים הבאים לכהן בתפקיד רבני עיר ללון בעומקה של הלכה. הדבר נכון לגבי כל ישיבה מכל סוג"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/12/20 14:07 יב בטבת התשפא

הרב יצחק יוסף מתנצל: "מוקיר ומעריך את תלמידי ישיבות ההסדר ואת תורתם"
ישיבת הסדר. אילוסטרציה, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

סערת האמירה המזלזלת של הרב יצחק יוסף כלפי ישיבות ההסדר נמשכת, וכעת מגיעה ההתנצלות של הרב הראשי. בהודעה שפרסמה לשכתו של הרב יוסף נאמר כי "הראשון לציון מוקיר ומעריך את תלמידי ישיבות ההסדר ואת תורתם, עומד בקשר תורני רציף עם רבים מהם בשיעורי תורה ובמו״מ הלכתי ומתנצל אם דבריו הובנו שלא כראוי". 

סמוטריץ': "לא זקוקים לציונים מהרב יצחק יוסף"

בהמשך ההודעה מוסבר כי "הראשון לציון עמד בדבריו על הצורך של תלמידי חכמים הבאים לכהן בתפקיד רבני עיר ללון בעומקה של הלכה, לצורך כך יש להשקיע מעבר לשנות הלימוד בישיבה מספר שנים ללימוד הלכה לעומקה. הדבר נכון לגבי כל ישיבה מכל סוג וגם לגבי ישיבות הסדר".

כזכור, הרב הראשי לישראל בירך אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי את הרב בן ציון קוק, המכהן כראש כולל וכרב שכונה בירושלים, שיזכה לכהן כרב עיר.


(השיעור המלא. הדברים נמצאים בדקה: 1:19:28)

הרב יוסף אמר כי "הרב קוק בקיא בהלכה, רב עיר צריך להיות בראש ובראשונה בקיא בהלכה, לא קצין ביטחון של איזו עיר או שלמד באיזו ישיבת הסדר".

 ח"כ מתן כהנא שבתחילה תקף את דברי הרב יוסף, מיהר לפרסם כי קיבל את ההתנצלות: "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם! שמח שהרב הראשי והראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א טורח ומבהיר כדי לוודא כי אף ת"ח לא יפגע מדבריו. אשריו ואשרי חלקו. עלינו לחזק את עולם לימוד התורה וההלכה של כלל המגזרים, לראות את המאחד ולא את המפריד".

ח"כ מתן כהנא

ח"כ מתן כהנאצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב וכתב כי "עולם התורה הדתי לאומי, על כלל אגפיו, מגדל תלמידי חכמים שלא נופלים, ובמקרים רבים עולים על מקביליהם בעולם החרדי - בבקיאות ובעיון בכל מקצועות התורה, ובנוסף לכך בחיבור להוויה הישראלית, בקידוש שם שמים, ובמבט שיודע לכוון עין של מטה כנגד עין של מעלה ולראות בשוב השם ציון". כתב סמוטריץ'.

לדבריו, "תלמידי החכמים שלנו הם תלמידי חכמים של ארץ ישראל שאוחזים בנעם, ולא במקל חובלים כמו תלמידי החכמים של בבל. ‏יש לנו כבוד גדול לעולם התורה החרדי. אנחנו יודעים לראות את מעלותיו הטובות, ודווקא משום כך יש לנו כאב לב גדול על זלזול של חלק ממנו בתלמידי החכמים שלנו".

לסיום כתב סמוטריץ': "נמשיך לכבד את הרב יוסף אולם איננו זקוקים לציונים או להכרה ממנו בעולם התורה ובתלמידי החכמים שלנו".

יו"ר ארגון 'עתים' הרב שאול פרבר, אמר כי "ישיבות ההסדר הם מעמודי התווך של עולם התורה בדורנו. המציאות המצערת בה תלמידים חכמים בוגרי מוסדרות אלו הודרו מממסד הרבנות, מסיבות פוליטיות בלבד, הביאה למדיניות המחמירה והמנותקת שאנו רואים בשנים האחרונות. נדרש לפעול על מנת להרחיק את הרבנות מהפוליטיקה ולחזק את מגוון הקולות בתוכה, בכדי לדאוג לשירותי דת מכבדים וקשובים לכלל הקהילות".