משילה לירושלים: שבח שטרן יחליף את מיכל שיר בליכוד

פרישת מיכל שיר מרשימת הליכוד סללה את דרכו של אחד ממקימיי היישוב שילה למשכן הכנסת. "אני חושב שהגיע הזמן שלי לחזק את המחנה הלאומי כולו מתוך שורות הליכוד בכנסת", אמר בעבר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/20 09:46 ז בטבת התשפא

משילה לירושלים: שבח שטרן יחליף את מיכל שיר בליכוד
שבח שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מיכל שיר הצביעה אמש נגד הצעת החוק לדחיית התקציב, והיתה מחמשת הח"כים שככל הנראה קרבו את מדינת ישראל לבחירות רביעיות בתוך שנתיים. לאחר ההצבעה הודיעה שיר בחשבון הטוויטר שלה כי היא פורשת מהליכוד: "שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל״תקווה חדשה״ בראשות גדעון סער".

מי שעתיד להחליף את שיר בכנסת יהיה שבח שטרן בן ה-69, אב לשבעה וסב ל-15. שטרן היה בעברו ממנהלי תנועת ההתיישבות "אמנה", ובשנת 1978 היה ממקימיי היישוב שילה שבבנימין, שם הוא מתגורר עד היום.

בתחילת שנות ה-80 ולאחר פינוי חצי האי סיני, כחלק מהסכם השלום שנחתם בין ישראל ומצרים, הצטרף שטרן למפלגת הליכוד ובהמשך אף נעשה לחבר מרכז המפלגה. בשנת 2002, עם הכרזתו של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד דאז אריאל שרון ז"ל, על תמיכתו במדינה פלשתינית, הקים שטרן את מטה המאבק ברעיון בתוך מרכז הליכוד. שטרן הוביל כמה מאבקים בתוך המרכז ובהם המאבק כנגד תכנית ההתנתקות של המנוח שרון.

שטרן חבר בגופים החשובים בליכוד: ועדת החוקה, ועדת בחירות, הנהלת לשכת הליכוד ונחשב לאחד מגדולי הפוקדים האידיאולוגיים במסגרת המטה הלאומי בליכוד. כיום מכהן שטרן כיו"ר המטה הלאומי בליכוד.

בעבר אמר שטרן: "שנים שאני פועל למען ההתיישבות, למען ארץ ישראל ולמען חיזוק ערכי הליכוד בעשייתי מידי יום ביומו. החלטתי להתמודד על מקום ברשימת הליכוד מתוך חיבור רב שנים לתנועה, אני חושב שהגיע הזמן שלי לחזק את המחנה הלאומי כולו מתוך שורות הליכוד בכנסת".

בבחירות המקדימות לרשימה הארצית, לקראת הבחירות לכנסת העשרים, זכה שטרן ב-7,885 קולות ושובץ במקום ה-21 ברשימה הארצית, וברשימה הסופית במקום ה-38. לאחר המיזוג עם מפלגת כולנו, ירד למקום ה-41, מיקומו הנוכחי גם בכנסת ה-23. כאמור, שטרן צפוי להיכנס לכנסת בעקבות התפטרותה של מיכל שיר.