שרי הקבינט הכריעו: כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד במלונית

בשל המוטציה החדשה של הקורונה, כל השבים מחו"ל החל מיום רביעי הקרוב יחויבו בבידוד במלונית, ומשרד הבריאות יוכל לבצע בדיקה נוספת לכל מי שחזר מחו"ל ואובחן כחיובי, במטרה לאתר את המוטציה החדשה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/12/20 13:57 ו בטבת התשפא

שרי הקבינט הכריעו: כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד במלונית
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

שרי קבינט הקורונה אישרו היום (ב'), כי החל מיום רביעי הקרוב, ה-23 בדצמבר, בשעה 14:00, ישראלים השבים מחו"ל יחויבו במלוניות ל-10 ימים עם 2 בדיקות. עוד החליטו השרים כי אם יהיה מחסור במלוניות משרד הבריאות יוסמך לאפשר בידוד ביתי. 

בנוסף, ב-48 השעות הקרובות השבים (למעט ממדינות בהן אובחנה המוטציה, ובראשן בריטניה) יחויבו בבידוד ביתי ויונחו לבצע בדיקה בנתב"ג או בקהילה תוך 48 שעות.

כמעט 3,000 נדבקים חדשים ביממה, מספר החולים קשה מזנק

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט כי "המוטציה מתפשטת בהרבה מאוד מדינות. המטרה לסגור את השמיים במהירות האפשרית וההצעה שעומדת כאן זה שמיד אזרחים זרים לא יכנסו למדינה. החל מעוד 48 שעות ישראלים שיחזרו יכנסו למלוניות". נתניהו הוסיף כי "אני מתכוון לסגור את השמיים במהירות האפשרית כמו בגל הראשון. אזרחים זרים לא ייכנסו למדינה".


(נתניהו בפתח ישיבת הקבינט, אמש)

כבר אמש הודיע שר הביטחון גנץ כי פיקוד העורף נערך להפעלה מחודשת של מלוניות הבידוד. לאחר שבועיים תבוצע הערכת מצב נוספת לגבי סגירת השמים.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר מוקדם יותר היום, בביקור במרכז חיסונים של קופת חולים לאומית, כי משרדו ידרוש "בידוד ובדיקות לכל החוזרים מכל המדינות. נשים את הדברים על שולחנו של הקבינט". לדברי אדשטיין, "אין שום עדות לכך שהמוטציה עמידה לחיסון. אנחנו עדים לעובדה שקצב ההדבקה עלה. בקבינט הקורונה נראה מה אנחנו כממשלה צריכים לעשות כדי להבטיח שהזן הזה לא יגיע לישראל. אנחנו מודאגים מהכניסה של האנשים מהמדינות האלו וממדינות אחרות בעולם".

אדלשטיין התייחס גם להשפעת החיסונים ואמר כי "את השפעות החיסון נרגיש עוד חודשיים או שלושה. כרגע ההנחה היא שבלי צעדי ריסון, עוד אלפי אנשים יגיעו כבר בחודשיים הקרובים לבתי החולים כחלקם ימותו. זו לא הנחת יסוד שאני מוכן לעבוד איתה".