כמעט 3,000 נדבקים חדשים ביממה, מספר החולים קשה מזנק

מספר המאומתים היומי ממשיך לטפס, כמו גם מספר החולים במצב קשה, 27 חולי קורונה נפטרו מאז אמש, ונראה כי הסגר השלישי נמצא כבר ממש מעבר לפינה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/12/20 08:08 ו בטבת התשפא

כמעט 3,000 נדבקים חדשים ביממה, מספר החולים קשה מזנק
מאושפזי קורונה. ארכיון, צילום: shutterstock

הסגר השלישי מתקרב. משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ב') כי אמש אובחנו בישראל 2,821 מאומתים חדשים לנגיף קורונה, מתוך 70,575 תוצאות בדיקות שהתקבלו. מספר החולים והנשאים הפעילים בישראל עומד על 24,992, לאחר שכבר ירד מ-8,000 עם סיום הסגר השני.

לקראת סגר שלישי? נתניהו שוקל, השרים לא צפויים לתמוך

מספר החולים במצב קשה ממשיך גם הוא לטפס במהירות, ועומד נכון להבוקר על 456 חולי קורונה מאושפזים המוגדרים במצב קשה, כשמתוכם 117 הזקוקים להנשמה. מאז אמש נפטרו בישראל 27 חולי קורונה, מספר שיא לתקופה האחרונה, ומספר המתים הכולל עומד על 3,101.

לאחר ישיבת קבינט הקורונה אמש, ובצל החשש מהגעתו לישראל של הזן החדש של הקורונה, שמתפשט בצורה מדאיגה בבריטניה, ואמש התגלה גם באיטליה, ונחשב מדבק הרבה יותר מהזנים האחרים, נראה כי הטלת סגר שלישי מתקרבת במהירות.


(נתניהו לאחר ישיבת קבינט הקורונה, אמש)

שרים בממשלה זעמו על ראש הממשלה נתניהו, המשתמש, לטענתם, במוטציה החדשה כתירוץ להטלת הסגר הבא: "המספרים של התחלואה עולים עוד לפני שהייתה כאן מוטציה", אמרו שרים בממשלה ל-ynet. "היו מיליון דברים שהיינו אמורים לעשות ולא עשינו. לא עושים את מה שאלרועי-פרייס ואש מציעים, היה ברור שזה יידרדר, ועכשיו נתניהו מצא את התירוץ התורן שלו - המוטציה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס אמש למוטציה החדשה, ואמר כי "אנחנו יודעים שמוטציות מתחוללות בנגיפים. למשל כל שנה אנחנו מחסנים חיסון שפעת שונה מהשנה הקודמת, חלק מזה גם בגלל מוטציות שעוברות על נגיף השפעת. מוטציה פירושה השתנות של הנגיף והחלבונים שלו. בדרום מזרח בריטניה ובדרום אפריקה התגלה במשך כמה שבועות נגיף שונה במבנה שלו שעבר מספר מוטציות ביחד. הדבר הזה מדאיג כמובן".

לדברי פרופ' לוי, "אנחנו יכולים לומר קודם כל שהנגיף הזה נמצא כמדביק יותר מהנגיף המוכר לנו. עד 60-70 אחוז. יחד עם זאת, הוא לא אלים יותר. המחלה עצמה היא אותה מחלה. נאמר גם שהנגיף הזה חומק מתחת לרדאר. בדיקות ה-PCR לא מזהות אותו. בישראל אנחנו בודקים PCR שמכוון למספר חלבונים, ולכן במדינת ישראל הנגיף לא יעבור מתחת לרדאר. והדבר החשוב ביותר - האם הווירוס הזה עמיד לחיסון? גם פה התשובה היא שכנראה שלא".