שיתוף פעולה בין סמוטריץ' לטרופר: בוטל הקנס לכדורגלנים שומרי השבת

שחקן קבוצת מכבי נתניה בכדורגל, לא הסכים לערוך ראיון לערוץ הספורט במהלך השבת, וההתאחדות הודיעה כי תקנוס את הקבוצה בשל כך. בעקבות פניית יו"ר האיחוד הלאומי לשר התרבות והספורט, הקנס בוטל: "טוב שהמעוות הקטן הזה לפחות תוקן"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/12/20 10:40 ב בטבת התשפא

שיתוף פעולה בין סמוטריץ' לטרופר: בוטל הקנס לכדורגלנים שומרי השבת
שיתוף פעולה מוצלח. סמוטריץ' וטרופר, צילום: פלאש 90

בתחילת חודש נובמבר, פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' במכתב לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, בבקשה להתערב במקרה של פגיעה בשומרי שבת, בעקבות פוסט של בעלי קבוצת הכדורגל מכבי נתניה. הבעלים, אייל סגר, טען כי אחד משחקני הקבוצה התבקש על ידי ערוץ הספורט להתראיין אחרי משחק הקבוצה, אך בשל העובדה שהוא שומר שבת - לא הסכים לעשות זאת. בעקבות כך הודיעה ההתאחדות לכדורגל כי הקבוצה תיקנס. 

במכתב לשר התרבות והספורט, כתב סמוטריץ' כי "בפוסט הלין הבעלים, ובצדק, על כך שהוא עתיד לקבל קנס על כך שהערוץ המשדר דרש לראיין שחקן במהלך יום השבת. הבעלים טען שדובר הקבוצה הבהיר מראש ששחקן זה לא יוכל להתראיין במהלך יום השבת וכי הערוץ התעקש לקיים את הריאיון ולשיטתו, לא בפעם הראשונה". 

הבוקר (ה') מתפרסם כי בעקבות שיתוף הפעולה בין סמוטריץ' לטרופר, לא יינתן קנס לקבוצת מכבי נתניה על דרישת השחקנים להימנע מחילול שבת. יו"ר האיחוד הלאומי בירך על ואמר: "ראשית, זה המקום לפרגן לשר התרבות והספורט על התערבותו ומניעת האבסורד של קנס לשחקנים או קבוצה שמבקשת להימנע מחילול שבת".

 "לשמחתי, בעקבות התערבות השר - הקנס לא יינתן. מדינת ישראל היא מדינה יהודית, השבת נכס צאן ברזל של העם היהודי שהונחל לכל העולם ולא יעלה על הדעת ששחקן שביקש לשמור על אמונתו יינזק בשם כך. במדינת ישראל אלפי אוהדים ושחקני כדורגל הם שומרי שבת ומסורת והפגיעה בהם לא מתקבלת על הדעת. עוד עבודה רבה לפנינו לביטול אפליית שומרי השבת במגרשי הכדורגל ובספורט בכלל ולא ננוח עד להעברת כלל המשחקים לימי החול. טוב שהמעוות הקטן הזה לפחות תוקן".