הפרה בוטה של ההנחיות: אלפי תלמידים בישיבת מיר יצאו ללווית רבם

הרב אהרון חדש, המשגיח הרוחני של ישיבת מיר, הלך לעולמו בליל אמש, מה שלא מנע מאלפים להגיע להלוויתו שבירושלים. הרב נפטר לאחר שלפני חודשיים נדבק בקורונה, ולקראת הלוויה המשטרה ערכה סיכומים עם הישיבה לגבי הלוויה, אך אלו לא יצאו בפועל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/20 14:03 יז בכסלו התשפא

הפרה בוטה של ההנחיות: אלפי תלמידים בישיבת מיר יצאו ללווית רבם
לווית הרב אהרון חדש, צילום: צילום מסך

אמש (ד') הלך לעולמו הרב אהרון חדש, לאחר מאבק בן חודשיים, מאז נדבק בנגיף הקורונה. הרב חדש היה  המשגיח הרוחני של ישיבת מיר, ואושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אמש, כאמור, הלך לעולמו בגיל 90. בישיבה תיאמו עם המשטרה הנחיות מסודרות על מנת לאפשר לתלמידים להגיע להלווית הרב מבלי ליצור מדגרת קורונה. אלא שבזמן אמת הגיעו להלוויה אלפי תלמידים ומוקירים מבלי לשמור על ריחוק חברתי או קפסולות.  

הלוויה יצאה היום בשעה 12:00 בשכונת בית ישראל בירושלים, ומשם המסע המשיך רגלית אל הר המנוחות שבשכונת גבעת שאול. לאורך כל מסע הלוויה השתתפו אלפי בני אדם שביקשו לחלוק כבוד אחרון לרבם, אך מבלי לשמור על הנחיות הקורונה. כמות המשתתפים הגדולה ומסע הלוויה הארוך גם גרם לפקקים בעיר ירושלים, דבר שעשוי היה להימנע גם כן אם הלוויה הייתה מתנהלת כמתוכנן מול משטרת ישראל.

הרב אהרון חדש ז"ל שימש למעלה מ-50 שנה כמשגיח של ישיבת מיר, תפקיד שהחזיק בו עד לאחרונה. הרב חדש הוא בנו של הרב מאיר חדש שימש גם הוא משגיח בישיבה ליטאית - ישיבת חברון. אין זו הפעם הראשונה שבציבור החרדי מפרים הנחיות בזמן לוויה, אירועים דומים קרו בהלווית הרב צבי שינקר ז"ל, ראש ישיבת "בית דוד" לצעירים ובהלווית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד.