בניגוד להנחיות ובאישור המשטרה: אלפים בצפיפות בהלוויית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד

מקומם: המשטרה אישרה לתלמידי הרב לקיים את הלוויה תוך חלוקה לקפסולות ושמירת הנחיות משרד הבריאות, אולם בשל ריבוי המשתתפים זה אין אפשרות לשמור על כללי הריחוק החברתי. עימותים קשים החלו בין המשטרה למלווים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 14:36 יז בתשרי התשפא

בניגוד להנחיות ובאישור המשטרה: אלפים בצפיפות בהלוויית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד
הלוויתו של האדמו"ר באשדוד, צילום: צילום מסך

אלפי חסידים משתתפים היום (ב) במסע ההלוויה של האדמו"ר מפיטסבורג, שנערך באשדוד באישור המשטרה וצפוי להסתיים בבית העלמין בעיר. לאחר שכוחות המשטרה החלו לפזר את המלווים שלא הקשיבו להנחיות, החלו עימותים קשים בין תלמידי הרב למשטרה. 

לפי הסיכום עם המשטרה, המשתתפים צפויים להתחלק לקפסולות בבית העלמין, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, עטיית מסכות ושמירה על מרחק של שני מטרים. המשטרה הציבה מחסומים על מנת להפריד את החסידים שהגיעו להלוויה לקפסולות, אולם אלפים הגיעו למקום באופן שלא מאפשר שמירה על הנחיות הריחוק החברתי.

האדמו"ר, הרב מרדכי לייפר, מת הלילה בבית החולים לניאדו בנתניה בגיל 64. הוא אושפז במצב קשה לפני כחודשיים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. האדמו"ר שהיה הרבי השלישי בחצר פיטסבורג,  נולד בארה”ב בחודש טבת תשט”ז לאביו האדמו”ר בעל ה’אמונת אברהם’ מפיטסבורג זצ”ל, בנו של האדמו”ר בעל ה’צדקת יוסף’ מפיטסבורג זצ”ל ולאמו הרבנית רחל ע”ה, בתו של האדמו”ר רבי איתמר מנדבורנה זצ”ל, בן האדמו”ר רבי מאיר מקרעטשניף.

בצעירותו למד האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל בישיבות גרודנא באשדוד ובטשיבין בירושלים. האדמו"ר הוכתר בשנת ה'תש"ן למנהיג חסידות פיטסבורג ונחשב אהוד על קהל רב חוצה מגזרים. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית מרים אביבה שתחי’, בתו של הגאון רבי יצחק אייזיק ליבס, אב”ד אגודת הרבנים בניו יורק ומחבר שו”ת “בית אבי”. בשנת תש”נ הוכתר לאדמו”ר, כממלא מקום אביו.

חסידות פיטסבורג התבססה בעיר אשדוד והוקמה שם קרית פיטסבורג המונה מוסדות רבים וקהילה גדולה ומפוארת. מתורתו הוציאו לפני מספר שנים את הספר "פתגמי אורייתא". במהלך השנים אף יצאו לאור מספר ניגונים של האדמו"ר. הניגונים המיוחדים ניחנו ברגש רב והושרו בפי רבים בקהילות יהודיות שונות ברחבי העולם.