הפקרות: מאות משתתפים בלוויה לילית בבני ברק

מאות מאנשי 'הפלג הירושלמי' הקיצוני השתתפו בהלוויה של ראש ישיבה בבני ברק, בניגוד להנחיות משרד הבריאות ועל אף הנחיות הרבנים. המשטרה נמנעה מלפזר את המשתתפים. גינוי מקיר לקיר במגזר החרדי נגד המשתתפים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/03/20 08:03 ד בניסן התשפ

הפקרות: מאות משתתפים בלוויה לילית בבני ברק
הלוויה בבני ברק הלילה, צילום: מוטי גרין

בניגוד להנחיות ותוך סיכון אחרים. כ-400 מחברי 'הפלג הירושלמי' הקיצוני השתתפו הלילה (בין מוצ"ש לראשון) בלוויתו של הרב צבי שינקר ז"ל, ראש ישיבת "בית דוד" לצעירים, שהתקיימה לאחר חצות בבני ברק, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. המשטרה הגיעה למקום, אך לא פיזרה את הצועדים, שנצמדו לאמבולנס וליוו אותו לבית הקברות, אליו נכנסו על אף ניסיונות המשטרה למנוע זאת.

כרוז מטעם רבני הפלג הירושלמי קרא למשתתפים במהלך הלוויה: "על פי הוראות רבנים ולאור המצב, המלווים עומדים על מקומם בזהירות הראויה ובמרחק אחד מהשני, והמיטה תעבור על פניהם לכל אורך מסע הלוויה". אך התמונות שהגיעו מהמקום מראות כי לא התקיימה כל אכיפה וכל שמירה על הכללים.

על פי הנתונים שהתפרסמו אמש, הערים החרדיות בישראל מובילות את טבלת ההדבקות בישראל. מדובר לרוב בריכוזי אוכלוסייה צפופים, וכן במשפחות מרובות ילדים המתקשות מאוד לשמור על ההגבלות בבתים ומחוצה להם. יש לזכור גם שהחלת ההנחיות, סגירת הישיבות  ובתי הכנסת והפנמת המצב, הגיעה אל הציבור החרדי באיחור.

עיתוני המגזר החרדי פרסמו הבוקר מחאה נמרצת נגד האירוע, בעיתון 'המבשר' המזוהה עם חלק מהחסידויות נכתב: "יש להוקיע נגד השמש את אותם יחידים העושים במרחב הציבורי כבתוך שלהם". גם באתרים החרדים וברשתות החברתיות נרשמו גינויים וזעזוע מהמעשה.

תושב בני ברק אמר ל-ynet: "מה שמתרחש כרגע זו תעודת עניות לראש העיר ולמשטרה. הסוף יהיה שבבני ברק יהיה סגר כמו במחוז חוביי. מי שיכול שיברח מהעיר כבר מחר, כי יהיה כאן כמו באיטליה ובסין. הכי נורא שלא יתנו לאף אחד לצאת מכאן ועוד יותר נורא זה שגם למשטרה כבר לא אכפת מאתנו - מבחינתם שכל העיר תלך לעזאזל".

ארגון זק"א פרסם הודעה בה נאמר: "ארגון זק"א רואה לנכון להבהיר שארגון ההלוויה ההמונית המתקיימת כעת בבני ברק, בניגוד להוראות משרד הבריאות. אינה קשורה לארגון זק"א בראשותו של יהודה משי זהב.
ארגון זק"א עובד יד ביד עם משרד הבריאות ומשטרת ישראל ופועל רבות בהטמעת ההוראות ובהסברה במגזר החרדי כפי שהורו גדולי ופוסקי הדור".

עוד נאמר כי "נגיף הקורונה אינו מבדיל בין מגזר למגזר ופוגע בכולם. מצער מאד שיש ציבור שאינם נשמעים לגדולי ישראל ומסכנים אחרים בסכנה של ממש. פיקוח נפש דוחה הכל!!!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן