פרויקטור הקורונה מודה: "האתגר כרגע הוא במגזר הערבי"

פרופ' נחמן אש סייר בירושלים, ופנה למנהיגי הציבור הערבי בעקבות העלייה המשמעותית בתחלואת המגזר. "האופק שלנו זה החיסונים - אך זה לא יקרה מחר בבוקר", אמר הפרויקטור והוסיף כי פיילוט האיים הירוקים ייבחן, וייתכן כי יורחב לערים ושכונות ירוקות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/20 12:36 ו בכסלו התשפא

פרויקטור הקורונה מודה: "האתגר כרגע הוא במגזר הערבי"
ראש העיר משה ליאון והפרויקטור פרופ' אש, צילום: דוברות עיריית ירושלים

הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש, הגיע הבוקר (א') לביקור עבודה ראשון בעיריית ירושלים, העיר עם מספר החולים הגבוה ביותר בישראל. במסגרת הביקור קיבל הפרויקטור סקירה על מצב התחלואה בעיר, והמגמות המתקיימות בה, מכלל הגורמים בצוות ניהול משבר הקורונה העירוני.

הנתונים שהוצגו הראו שנכון לעכשיו, ישנם בירושלים 1,134 חולים, כאשר 36 מתוך 54 החולים שנוספו, הם תושבי מזרח ירושלים. "האתגר כרגע הוא במגזר הערבי" הודה פרופ' אש והוסיף כי "החתונות הפיראטיות הן גורם מעודד. יש לנו גם עניין של חוזרים מחו"ל שלא שומרים על בידוד. אני קורא למנהיגי האוכלוסייה הערבית לעודד את ההקפדה על ההנחיות. איש לא רוצה שחתונה תהפוך לאירוע הדבקה, וזה מה שקורה".

הממונה על הקורונה הוסיף כי "אנחנו בתקופה עם עליה בתחלואה, גם אם איטית, בשבוע האחרון. מקדם ההדבקה סביב אחד. זו נקודת אי יציבות. אנחנו רוצים להרחיב את פתיחת המשק, אבל מצד שני לא לאבד שליטה". 

"האופק שלנו זה החיסונים", הבהיר פרופ' אש, ואמר כי "בשבועות האחרונים היו התפתחויות טובות בנושא וזה מעודד. אבל צריך אורך רוח. זה לא יקרה מחר בבוקר. יש כמה חודשים שצריך להתמודד. כאשר החיסונים יגיעו יהיה לנו אתגר גדול מאוד בעידוד האוכלוסייה ללכת להתחסן. נצטרך להגיע לכך שמרבית האוכלוסייה מתחסנת בצורה המהירה ביותר כדי שנגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר".

עוד הוסיף הפרויקטור כי "אם הקונספט של אילת וים המלח יוכיח את עצמו אני מקווה שנאמץ זאת גם במקומות אחרים. זו אחת הסיבות מדוע צריך להתאמץ להשאיר את הערים והשכונות ירוקות. כדי שנוכל להרחיב את הפעילות".