פרופ' אש: הטלת סגר בהגעה ל-2,000 נדבקים ביום

לאור מגמת העלייה בתחלואה, ממליץ פרויקטור הקורונה על הטלת סגר שלישי בהגעה ל-2,000 מאומתים ביום. לפי התכנית, היציאה מהסגר תיתכן רק בירידה מ-500 נדבקים בכל יום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/11/20 21:18 ב בכסלו התשפא

פרופ' אש: הטלת סגר בהגעה ל-2,000 נדבקים ביום
חוזרים לסגר?, צילום: דני מרון, פלאש90

פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, ממליץ על הטלת סגר ברגע שכמות הנדבקים היומית תגיע ל-2,000 ביום. ומקדם הדבקה יהיה גבוה מ-R=1. כך פורסם הערב (ד') בכאן 11. לפי התוכנית Aהציג הפרויקטור בפני בכירי משרד הבריאות, היציאה מהסגר תעשה רק ב-500 נדבקים ליום.

כאשר אתמול התגלו 819 מאומתים חדשים, והתחלואה נמצאת במגמת עלייה, משמעות הדבר היא כי קיים סיכוי סביר שבתוך מספר שבועות, יוטל סגר שלישי בשל המלצת משרד הבריאות. בכירים במשרד הבריאות אמרו לכאן חדשות כי אם תימשך העלייה בתחלואה בימים הקרובים, בשבוע הבא תישקל מחדש ההחלטה על החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' לבתי הספר שצפויים לחזור ללימודים ביום שלישי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישר הערב (ד') כי שוחח עם בכירי חברת "מודרנה", המייצרת חיסון לקורונה, ואמר כי סיכם עימם על הגדלת מספר מנות החיסון שיוקצו לאזרחי ישראל. "בשורות טובות בחזית הקורונה", פתח נתניהו, "שלשום שוחחתי עם מנכ"ל מודרנה, אתמול עם ד"ר טל זקס, בכיר בחברה, על חתימה על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. אני מאמין שאנחנו על סף חתימה - אלה חדשות מצוינות", אמר נתניהו והוסיף כי ,"זה בנוסף לכך שחברת "פייזר", שאיתה כבר חתמנו על שמונה מיליון מנות, הולכת להגיש אישור תוך ימים לרשויות הרפואה בארצות הברית, כדי לספק את החיסונים האלה, ואנחנו נהיה בין הראשונים לקבלם - זוהי התחלת הסוף של הקורונה".