אדלשטיין: "ההורים היו צריכים להגיד קודם כל תחזירו את הילדים לבית הספר"

שר הבריאות הפנה אצבע מאשימה למי שלפי דעתו אחראים על הקצב האיטי בחזרה ללימודים. אדלשטיין טען כי נמאס לו לראות איך מגלגלים על אנשי משרד הבריאות, והכחיש את הרעיון לחייב התחסנות נגד קורונה: "מעולם לא הייתי בעד חיסון חובה בישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/11/20 10:18 ו בכסלו התשפא

אדלשטיין: "ההורים היו צריכים להגיד קודם כל תחזירו את הילדים לבית הספר"
יולי אדלשטיין. , צילום: פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין הבוקר (א') ל-103 FM, והתייחס להאשמות שהוטחו כלפי משרד הבריאות בכל הקשור למתווה החזרה ללימודים. אדלשטיין הפנה אצבע מאשימה לעבר הורי התלמידים, על כך שהלימודים לא מתחדשים: "ההורים היו צריכים לומר 'קודם כל הילדים חוזרים לבתי הספר' אבל לצערי הרב ההורים רוצים להחזיר את הילדים ורוצים עוד אלף ואחד דברים".

"אנחנו באנו והצגנו בצורה מסודרת איפה יש יותר ואיפה פחות סכנה אפידמיולוגית", אמר אדלשטיין, והוסיף כי "נכון שבחינוך יש סכנה, אבל אילו כולם היו לא רק מצהירים על חינוך כערך עליון אלא אומרים 'לא ניתן לפתוח דבר אחר לפני שפותחים את כל הכיתות במערכת החינוך' כך היינו פועלים".

אדלשטיין הבהיר ואמר כי, "משרד הבריאות אף פעם לא היה בדעה שאסור לחדש את הלימודים. אין שום גורם במדינה שבאמת, אבל באמת, שם את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות, כי גם וגם לא נקרא סדר עדיפויות. אי אפשר לומר כל פעם בכל תחום משרד הבריאות אשם - נגיף קורונה אשם. נמאס לי לראות איך מגלגלים על אנשי משרד הבריאות רובם ככולם רופאים את האשמה בכול דבר. הם לא אשמים שמשהו סגור. אנחנו ממליצים המלצות רפואיות ושאר הגורמים כל אחד בתחומו צריכים לדאוג שההחלטות יבוצעו".

שר הבריאות התייחס לדיווחים על כך שהחיסונים נגד קורונה יגיעו לישראל בקרוב: "אנחנו במשאים ומתנים עם חברות נוספות. זה לא נגמר עד שזה נגמר, נכון שהיו לנו תחזיות מדויקות וחתמנו עם החברות הנכונות ביותר אבל גם אצלן אין עדיין חיסון ביד ואנחנו מקווים לתוצאות טובות". ביחס לרעיון לחוק שיחייב התחסנות נגד קורונה הדגיש אדלשטיין כי "מעולם לא הייתי בעד חיסון חובה בישראל".

"יכול להיות שפולארד מזמן היה מתהלך חופשי"

"הדבר אחרון שאנחנו צריכים כרגע זה בחירות", אמר שר הבריאות וקרא לכחול לבן להגיע להבנות: "אנחנו צריכים להיאבק בקורונה. אני לא יודע אם גנץ ויתר על רעיון הרוטציה". אדלשטיין הכחיש שיש קשר בין הקדמת הבחירות למשפטו של ראש הממשלה נתניהו, ואמר: "המשפט כבר יצא לדרך, אני לא מבין למה זה קשור בכלל לבחירות, יש הפרדת רשויות במדינת ישראל. אני חושב שכולם צריכים לעמוד על נושא הפרדת רשויות, מה קשור הבחירות למשפט, לא קשור אחד בשני בשום צורה".

במהלך סוף השבוע נגמרו ההגבלות שחלו על ג'ונתן פולארד במהלך חמש השנים האחרונות, כעת נזכר אדלשטיין כי היה השר הראשון שהגיע לבקרו, כבר בשנת 1997: "קיימתי לא מעט פגישות בסנאט ובקונגרס, ואחר מהם סנטור מאוד מוכר ובכיר אמר לי משפט שמהדהד אצלי בראש עד היום - 'אילו לפני כמה שנים הייתם מדברים כמו שאתם מדברים היום יכול להיות שפולארד מזמן היה מתהלך חופשי'. חבל מאוד שבאמת פספסנו את ההזדמנות להודות מצד ממשלת ישראל במעשה, כמו שעשתה ממשלת נתניהו הראשונה שהוציאה הודעה רשמית והתנצלה בפני ממשל ארצות הברית, אבל כנראה שהיה כבר מאוחר מדי. יונתן בילה עוד שנים ארוכות בכלא ועד אתמול היה תחת הגבלות. אני מקווה שבקרוב מאוד נראה אותו בישראל".