הרב בני לאו חוזר בו: "לא אתן את עצמי ואת ליבי למחאה שכזו"

אחרי שפורסם כי יגיע לקבלת השבת לציון "עשרים וחמש שנים של הסתה" מול מעון ראש הממשלה, ביטל הרב לאו את השתתפותו במחאה ואמר: "המחאה אודות ההסתה הפכה להיות הסתה בעצמה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/10/20 15:13 י בחשון התשפא

הרב בני לאו חוזר בו: "לא אתן את עצמי ואת ליבי למחאה שכזו"
הרב בני לאו, צילום: כיפה

אחרי הפרסום לפיו הרב בני לאו יגיע ל"קבלת השבת" מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור ביום שישי הקרוב, הודיע הרב לאו בדף הפייסבוק שלו כי הוא חוזר בו מהסכמתו, ולא ישתתף באירוע המחאה המתוכנן, לציון "עשרים וחמש שנים של הסתה". 

"חזרתי בי מההסכמה להגיע לקבלת שבת במתחם בלפור ולדבר על הצורך לעצור את ההסתה" פתח הרב בני לאו, "חזרתי בי בכאב. רציתי להיות שם עם חברי הטוב והאהוב אמיר השכל, איש שאנשים פוגעניים השחירו וביקשו לרמוס. הוא לא זך ונקי מטעויות. הוא פגע קשה בדיבור פטרוני ומתנשא כלפי שוטרת ממוצא אתיופי אבל כל מי שמכיר אותו יודע שהאיש פועל מכוח יושרה פנימית ואין שום גורם חיצוני שמפעיל אותו".

הרב לאו הפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו ותקף: "ראש הממשלה ובאי ביתו עושים הכול, אבל הכול, כדי להסית אותנו איש באחיו, לסכסך בינינו, להפוך את החברה שלנו לזירת קרב של הכל בכל, בלי שום אחריות ליום המחר. וכשאמיר ביקש ממני לבוא לקבלת שבת לדבר על עצירת ההסתה הסכמתי כי אחרי 25 שנים מאז רצח ראש הממשלה מוכרחים לעצור את הרעל הזה".

הפרסום על קבלת השבת מול מעון ראש הממשלה

הפרסום על קבלת השבת מול מעון ראש הממשלהצילום: יחצ

למרות זאת, רבה לשעבר של קהילת הרמב"ן, מסייג ואומר כי "הסתה פרועה ומסוכנת לא שייכת לצד אחד של המחנה. גם ממחנה המחאה כנגד ראש הממשלה נשמעים קולות מסיתים ומבהילים. קולות של שנאה יוקדת שלא יודעת גבול ומסוגלת להבעיר עלינו את הבית המשותף. הבוקר התעוררתי למראה מודעת הזמנה לקבלת השבת ונחרדתי. המחאה אודות ההסתה הפכה להיות הסתה בעצמה. לא אתן את עצמי ואת ליבי למחאה שכזו".

"אני מזמין את מארגני הכנס לשנות את המודעה", פנה הרב לאו למארגנים והציע ש"במקום "עשרים וחמש שנים של הסתה" צריך להיות כתוב - "עוצרים את ההסתה". זו צריכה להיות עצרת שבה מקבלים שבת מתוך אחריות של תרבות מחלוקת, של מאבק בלי דה לגיטמציה, של מחאה בלי רמיסת האחר ושל הבנה שיש לנו הרבה מה להפסיד".