חברת מודרנה הכריזה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5 אחוזים

החברה הבריטית, שישראל מחזיקה בהסכם הפצה עימה, הודיעה על יעילות של 94.5 אחוזים בשלב השלישי של הניסוי, וצפויה לפעול במתכונת חירום על מנת לאשר את הוצאת החיסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/20 14:06 כט בחשון התשפא

חברת מודרנה הכריזה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5 אחוזים
יצור החיסון. אילוסטרציה, צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

המירוץ לחיסון: שבוע אחרי ההודעה של חברת פייזר על 90 אחוזי יעילות, הודיעה ענקית התרופות מודרנה על התקדמות משמעותית בדרך לחיסון, ועל השגת יעילות של 94.5 אחוזים אצל הנסיינים. לישראל יש הסכם מוקדם עם החברה על הפצת החיסונים בישראל.

החברה הבריטית הודיעה אחרי סיום השלב השלישי של הפיתוח, כי תפעל במתכונת חירום על מנת לאשר את הוצאת החיסון בקרוב. בניסוי של מודרנה השתתפו 30 אלף אנשים. ההודעה הגיעה לאחר ש-95 אנשים מתוכם חלו בקורונה - כאשר רק 5 היו מהקבוצה שקיבלה את החיסון, היתר - קיבלו את הפלציבו.

לפי החברה, 11 משתתפים סבלו מתסמינים חמורים, כמו  אך אף אחד מהם לא היה בקבוצה שחוסנה. תופעות הלוואי אצל עשרה אחוזים מהנסיינים הייתה עייפות חולפת, ואצל ארבעה וחצי אחוזים מהם אובחן כאב ראש.


ראש הממשלה מתייחס לשיחה עם מנכ"ל חברת פייזר

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס להודעת החברה ואמר: "חברת מודרנה הייתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל. הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החיסונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים".