בשמאל מגיבים למות עריקאת: "יהי זכרו ברוך"

מזכיר הוועד הפועל של ארגון אש"ף הלך לעולמו ובכירי הפוליטיקאים בשמאל ומספר אנשי תקשורת הגיבו למותו בצער רב. ח"כ עופר כסיף: "סאיב עריקאת היה לוחם שלום אמיתי". השר צחי הנגבי הפתיע: "מביע צער על מותו של סאיב עריקאת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/11/20 12:42 כג בחשון התשפא

בשמאל מגיבים למות עריקאת: "יהי זכרו ברוך"
סאיב עריקאת, צילום: אמיר לוי, פלאש90

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, מת הבוקר (ג') מנגיף הקורונה בבית החולים הדסה לאחר חודש של אשפוז, וברשות הפלשתינית הכריזו על שלושה ימי אבל. גם בישראל יש מי שאבלים על מותו של עריקאת, ומספר פוליטיקאים בעבר ובהווה, מהצד השמאלי של המפה, כמו גם מספר אנשי תקשורת - ספדו לו.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, אמר לגלי צה"ל: "דורות של פלשתינים עוד יזכרו אותו כאחד הענקים שהקדיש את חייו למען עצמאותם". חברו לרשימה אחמד טיבי ספד: "חבר ומנהיג אמיץ, אללה ירחמו". 

ח"כ יוסף ג'בארין ספד גם הוא: "סאיב עריקאת - מנהיג לאומי ואיש שהקדיש את כל חייו למען חירותו של העם הפלסטיני ולמען שלום אמתי. חזון החירות ימשיך להניע ולאחד את כל עמנו. אני משתתף בצער המשפחה והעם הפלסטיני כולו". ח"כ עופר כסיף ניחם: "סאיב עריקאת היה לוחם שלום אמיתי. תנחומיי למשפחה ולעם הפלסטיני כולו". ח"כ ניצן הורביץ ממרצ אמר: "תנחומיי למשפחת עריקאת ולעם הפלסטיני על מותו של הד"ר סאיב עריקאת - מדינאי ואיש שלום. זכיתי להכיר אותו במשך השנים".

בתנועת שלום עכשיו ביכו את לכתו ואמרו כי עריקאת היה איש של שלום. "יום עצוב לכל תומכי השלום בישראל וברשות הפלסטינית. עריקאת, 'איש השלום', נלחם לבנות אמון אמיתי בין ישראלים ופלסטינים עד יומו האחרון. נזכור את מסירותו לחזון השלום ופתרון שתי המדינות. כל עוד אנשים כמו עריקאת מושיטים אלינו את ידם לשלום, חובתנו להתייצב לשולחן המשא ומתן. יהי זכרו ברוך".

שר ההתיישבות וחבר הכנסת מהליכוד, צחי הנגבי, הגיב למותו של עריקאת בצורה מפתיעה: "מביע צער על מותו של סאיב עריקאת. הוא ליווה את המגעים עם הפלסטינים לאורך השנים. אני מאחל למשפחתו שלא ידעו עוד צער"

העיתונאי ברק רביד שיתף את עוקביו בחשבון הטוויטר בסיפור על עריקאת, וכתב: "יהיה זכרו ברוך".

שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא עצובה ממותו של עריקאת. "סאיב הקדיש את חייו לעמו. 'להגיע לשלום הוא הגורל שלי' נהג לומר. בהיותו חולה, הוא שלח לי הודעה: 'לא גמרתי עם מה שנולדתי לעשות'. תנחומי העמוקים לפלסטינים ולמשפחתו. הוא יחסר".

גם הח"כ לשעבר, מוסי רז עצוב על מותו. "סאיב עריקאת הנושא ונותן הפלסטיני המחונן. נפגשתי איתו לראשונה לפני 28 שנה בביתו של יוסי שריד ז"ל בתל אביב ומאז עקבתי אחר הקריירה שלו. חבל שלא זכה לראות את חזונו: שתי מדינות החיות בשלום זו לצד זו מתגשם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן