בכיר הרשות הפלשתינית סאיב עריקאת - מת מקורונה בהדסה עין כרם

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף מת הבוקר בבית החולים הדסה לאחר חודש של אשפוז. ברשות הפלשתינית הכריזו על שלושה ימי אבל. מהדסה נמסר: "צוות הדסה משתתף בצער משפחתו, מוקיריו, ידידיו והעם הפלסטינאי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/11/20 11:15 כג בחשון התשפא

בכיר הרשות הפלשתינית סאיב עריקאת - מת מקורונה בהדסה עין כרם
צילום: פלאש 90

בכיר הרשות הפלשתינית, סאיב עריקאת מת הבוקר (ג') מקורונה בגיל 65 בבית החולים הדסה עין כרם. עריקאת מושתל הריאות היה בקבוצת סיכון, סבל מדיכוי של המערכת החיסונית ומזיהום חיידקי בנוסף להידבקות בנגיף, ופונה להדסה באמצע החודש שעבר, לאחר שחלה הדרדרות במצבו והוא נזקק למכונת הנשמה. מאז הוגדר מצבו כקריטי. 

עריקאת הוא אחד מבכירי הפוליטיקאים הפלשתינים וכיהן כמזכיר הוועד הפועל של אש"ף, ארגון השחרור הפלשתיני. במשך שנים השתתף במשא ומתן מול נציגים ישראלים רבים ואייש תפקידים נחשבים. כלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר ובפת"ח פרסמו הודעת אבל על מותו של עריקאת. הרשות הפלשתינית הכריזה על שלושה ימי אבל.

בכיר הרשות הפלשתיני, היה חבר בכל משלחות השיחות בין הפלשתינים לישראל, עוד מאז ועידת מדריד ב-1991. הוא תושב יריחו, ובעבר התבטא מספר פעמים בזכות טרוריסטים פלשתינים. בנובמבר 2010 כתב עריקאת מכתב שבח למתכנן רצח השר רחבעם זאבי, שיום הזיכרון שלו חל אמש. בדצמבר 2015 ערך ביקור ניחום אבלים אצל משפחתו של מחבל שביצע פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל והשתייך למודיעין הכללי הפלשתיני.

בהודעת בית החולים הדסה בעקבות מותו נכתב כי עריקאת הגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה. "במהלך אשפוזו, עריקאת זכה לטיפול אינטנסיבי. לצערנו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי. בתמונה של אי ספיקה רב מערכתית הוא הלך לעולמו. צוות הדסה משתתף בצער משפחתו, מוקיריו, ידידיו והעם הפלסטינאי".