ביידן: "אנחנו בדרך לנצח". טראמפ: "מנסים לגנוב לנו את הבחירות"

בהצהרה לתקשורת המועמד הדמוקרטי שמוביל במספר האלקטורים, משדר ביטחון רב ומודה לבוחריו. "אנחנו בטוחים במקום בו אנחנו נמצאים". טראמפ מגיב: "הם מנסים לגנוב את הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/20 07:47 יז בחשון התשפא

ביידן: "אנחנו בדרך לנצח". טראמפ: "מנסים לגנוב לנו את הבחירות"
ביידן, צילום: shutterstock

ספירת הקולות בארצות הברית עוד רחוקה מסיום, תוצאות האמת יגיעו בימים הקרובים אך נכון לשעה זו ג'ו ביידן מוביל במספר האלקטורים. על פי התוצאות העדכניות ביידן מוביל עם 233 אלקטורים מול 214 אלקטורים של הנשיא דונלד טראמפ. ביידן הצהיר הבוקר (ד') במדינת דלאוור: "אנחנו בדרך לנצח את הבחירות האלה. ידענו שנצטרך סבלנות עד שהספירה תסתיים, צריך לספור כל קול וקול. אבל אנחנו בטוחים במקום בו אנחנו נמצאים. מינסוטה ואריזונה איתנו, ואנחנו מקווים עדיין שג'ורג׳יה איתנו. זה יקח זמן לספור את פנסילבניה אבל ננצח שם".

טראמפ, שצפוי למסור הצהרה בהמשך, מיהר להגיב ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אנחנו מובילים, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לעולם לא נניח להם לעשות זאת. לא ניתן להצביע לאחר סגירת הקלפיות!". בטוויטר צנזרו את הציוץ וכתבו "חלק מהתוכן או כל התוכן ששותף בציוץ זה הופרך ועלול להיות לספק מידע מטעה בהקשר לאופן שבו משתתפים בבחירות או בתהליך אזרחי אחר". 

טראמפ שידר גם הוא אופטימיות לקראת ניצחון אפשרי בבחירות לנשיאות. עם סגירת הקלפיות במדינות קנטאקי ואינדיאנה, הוא צייץ: "אנו נראים טוב מאוד בכל רחבי המדינה". מנהלת התקשורת של הבית הלבן אליסה פארה הודיעה' כי טראמפ יצפה בתוצאות הבחירות מהאגף המזרחי בבית הלבן. לדבריה, הבית הלבן צופה עיכובים בהגעת התוצאות.