ספירת הקולות: מאבק צמוד בין טראמפ לביידן. תוצאות - לא היום

על פי הדיווחים ברשתות בארה"ב, טראמפ זכה במדינת המפתח פלורידה, וכן בטקסס ובאוהיו, וצפוי לנצח גם בצפון קרוליינה. לעומתו ביידן עם זכייה חשובה באריזונה, שמשאירה לו את היתרון. הקרב יתרכז בנבאדה ובפנסילבניה, והתוצאות כנראה לא יתקבלו היום

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/11/20 07:16 יז בחשון התשפא

ספירת הקולות: מאבק צמוד בין טראמפ לביידן. תוצאות - לא היום
יום הבחירות בפלורידה, צילום: shutterstock

הבחירות בארצות הברית הסתיימו, וספירת הקולות נמשכת. על פי דיווחים ברשתות הטלוויזיה ברחבי ארה"ב, הנשיא המכהן טראמפ, שהסקרים ניבאו לו הפסד, זכה בכמה מהמדינות החשובות כמו אוהיו, טקסס ופלורידה החשובה, והוא בדרך לניצחון גם בצפון קרוליינה. מנגד, המועמד הדמוקרטי ביידן זכה בניצחון באריזונה הנחשבת הרפובליקנית, מה שמותיר את ההובלה בידיו.


(ההודעה על ניצחון טראמפ בפלורידה, ברשת פוקס ניוז)

נכון לשעה שבע בבוקר (ד'), ביידן מוביל עם 223 אלקטורים, לעומת 204 בהם זכה טראמפ, כשלניצחון נדרשים 270 אלקטורים מתוך 538. המאבק צפוי להתרכז בספירת הקולות במדינות נבאדה ופנסילבניה, כשהאחרונה סומנה עוד טרם הבחירות כמקום עליו עשויות לקום וליפול הבחירות.

על פי המסתמן, הספירה לא תסתיים במשך היום, וייתכן כי יימשכו עוד יום או יומיים ואולי אף יותר עד לקבלת התוצאות הסופיות.

הנשיא טראמפ הגיע לפני סגירת הקלפיות למטה המרכזי של יום הבחירות של המפלגה הרפובליקנית בווירג'יניה, ואמר לכתבים כי הוא "מרגיש טוב מאוד". טראמפ הוסיף כי "אני חושב שיהיה לנו לילה נהדר, אבל זו פוליטיקה ואלה הבחירות, אז לעולם אי אפשר לדעת. לנצח זה קל. להפסיד זה אף פעם לא קל". הוא הוסיף כי "אני שומע שהולך לנו טוב מאוד בפלורידה ובאריזונה, ושבטקסס המצב יוצא מהכלל".


(טראמפ בראיון לפוקס ניוז, מוקדם יותר היום)

למרות ההערכות המוקדמות על כך שטראמפ עשוי להכריז על ניצחון עוד לפני שייוודעו התוצאות, כדי להקדים ולבסס יתרון לקראת הקרבות המשפטיים, במידה ויהיו כאלה, על תוצאות ההצבעות במדינות המתנדנדות, דחה הנשיא את הדיווחים הללו. בראיון אמש לפוקס ניוז אמר טראמפ כי "אכריז על ניצחון אם אנצח, אין סיבה לשחק משחקים".

מנגד, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן התמקד אמש בפנסילבניה, שם גדל, הנחשבת לאחת המדינות שעשויות להכריע את הבחירות לכאן או לכאן. ביידן ביקר בבית בו גדל בעיר סקרנטון, וכתב על אחד הקירות את תקוותו ליום הזה: "מהבית הזה לבית הלבן, בעזרת האל. 3.11.2020"

הנשיא לשעבר ברק אובמה, שהצטרף לישורת האחרונה של קמפיין ביידן, בתקווה לסייע לו לזכות במירוץ, צייץ בטוויטר קריאה אחרונה לצאת ולבחור במי שכיהן כסגנו: "במשך שמונה שנים ג'ו היה האיש האחרון בחדר בכל פעם כשהתמודדתי עם החלטתי גדולה. הוא הפך אותי לנשיא טוב יותר". כתב אובמה.

כאמור, מעל 100 מיליון בני אדם הצביעו בהצבעה המוקדמת באמצעות הדואר, בעיקר בשל מגפת הקורונה, וההערכות הן כי אחוז הבוחרים יגיע לכ-65%, הנתון הגבוה ביותר מאז הבחירות לנשיאות בשנת 1908.