אלן דרשוביץ על טראמפ וביידן: "ישראל תהיה בידיים טובות כך או כך"

המשפטן המקורב לנשיא האמריקאי אומר כי "טראמפ היה אחד הנשיאים הטובים עבור ישראל, וגם ג'ו ביידן הוא 'חבר' של ישראל", אך יוצא נגדו: "נשיא צריך תמיד לגנות אלימות ולעמוד לצד החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/20 09:16 טז בחשון התשפא

אלן דרשוביץ על טראמפ וביידן: "ישראל תהיה בידיים טובות כך או כך"
אלן דרשוביץ, צילום: shutterstock

הבחירות בארצות הברית. מדיניות החוץ של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן עדיין לא נחשפה ולא ברור כיצד תשפיע על מדינת ישראל. המשפטן היהודי, המקורב לנשיא המכהן דונלד טראמפ, אמר הבוקר בגל"צ (ג') כי "טראמפ היה אחד הנשיאים הטובים עבור ישראל וגם ג'ו ביידן הוא 'חבר' של ישראל, ככה שישראל תהיה בידיים טובות כך או כך". 

סקר שפורסם לפני מספר ימים בקליפורניה הראה כי 88% מהנשאלים חושבים שיש סבירות גבוהה או מסוימת להתפרצות של אלימות אם יהיו מחלוקות סביב זהותו של המנצח. 53% מתומכיו של הנשיא טראמפ הביעו חשש שיש סיכוי גבוה לאלימות, לעומת 40% בקרב תומכי ג’ו ביידן.

טראמפ וביידן בעימות הראשון

טראמפ וביידן בעימות הראשוןצילום: shutterstock

בפילדלפיה שוטרים מקומיים ירו למוות בגבר שחור לפני מספר ימים, אירוע שהוביל לאלימות רבה בעיר. טראמפ ניסה לקשור בין המפגינים לבין ביידן. "פילדלפיה נקרעה על ידי קיצונים תומכי ביידן". עוד הוא אמר: "ביידן ניצב לצד המתפרעים, ואני עומד לצד גיבורי אכיפת החוק".

דרשוביץ יצא נגד דברי טראמפ על אלימות שעלולה להתעורר בארצות הברית לאחר הבחירות: "נשיא מכהן לא צריך להתבטא כך. לא חושב שיהיו מהומות, אלא שיהיו תוצאות יחסית בזמן. בכל מקרה נשיא צריך תמיד לגנות אלימות ולעמוד לצד החוק".

בארצות הברית חוששים מהתערבות אפשרית של בית המשפט בתוצאות הבחירות. "אני חושב שזו תהיה טעות גדולה עבור השופטת איימי קוני בארט לפסוק בנושא הזה. יכולות להיות לה 40 שנים נוספות בביהמ"ש העליון, מעריך שהיא תפסול את עצמה מלדון בנושא", אמר דרשוביץ.