הממשלה אישרה את הגדלת הקנסות. ביהדות התורה כועסים: נצביע נגד

שרי הממשלה אישרו עקרונית את הגדלת סכומי הקנסות שיוטלו על מפרי הנחיות. בתגובה, ליצמן וגפני אמרו לנתניהו כי מפלגתם תפעל בכנסת נגד המהלך. על פי ההצעה, הקנסות על פתיחת מוסדות חינוך וקיום אירועים בניגוד לתקנות יגדלו פי ארבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/20 16:07 יד בחשון התשפא

הממשלה אישרה את הגדלת הקנסות. ביהדות התורה כועסים: נצביע נגד
צילום: פלאש 90

שרי הממשלה אישרו היום (א') עקרונית את טיוטת חוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", שנועד להעלאות את הקנסות המוטלים על מפירי הנחיות הקורונה. השרים איציק כהן ויעקב אביטן מש"ס הצביעו נגד ושר הפנים אריה דרעי לא השתתף בישיבה. כמו כן, שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה הצביעה גם היא נגד החוק.

"הודענו לראש הממשלה כי אנו מתנגדים להעלאת הקנסות, הגבוהים גם כך", אמרו ראשי יהדות התורה ליצמן וגפני. "אם ההצעה תעבור לאישור הכנסת, חברי הסיעה יצביעו נגד ההצעה בכל פורום אפשרי בוועדות ובמליאת הכנסת". 

יו''ר סיעת יהדות התורה, ח''כ יצחק פינדרוס, אמר גם הוא כי בהתאם להחלטת סיעת יהדות התורה להתנגד להעלאת גובה הקנסות, נציגי הסיעה יצביעו נגד ההחלטה במליאת הכנסת ובוועדות. "אמרנו וחזרנו, כי נתנגד להעלאת גובה הקנסות, הגבוהים ממילא. בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל בכלל ובעלי העסקים הקורסים בפרט. הממשלה צריכה לגבש פתרונות ולא להגדיל את הקנסות"

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו במפתיע במהלך הישיבה, כי שרי הממשלה נדרשים לאשר את תקנות הקנסות רק באופן עקרוני והן יועברו כאמור, לדיון בקבינט הקורונה. לאחר הדיון בקבינט הקורונה תעבור הצעת החוק לאישור הכנסת.

על פי הצעתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין להחמרת קנסות הקורונה, הקנס בגין הפרת האיסור על פתיחת מוסד חינוך וקנסות בגיון אירוע, מסיבה, נכס, טקס, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות - יעלו מ-5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים. הקנס בגין איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק יעלה מ-5,000 שקלים ל10,000 שקלים.