"לא מדובר באירוע סייבר" - חברת החשמל מגיבה להפסקות החשמל

בחברת החשמל מסבירים כי הפסקות החשמל שהתרחשו במהלך הלילה באזורים נרחבים במדינה, אינן חלק מאירוע סייבר, "חד משמעית". לדברי החברה, המערכת התאוששה מהר, ותוך כ-40 דקות חזרה אספקת החשמל לסדרה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/10/20 09:52 יב בחשון התשפא

"לא מדובר באירוע סייבר" - חברת החשמל מגיבה להפסקות החשמל
ארכיון, צילום: יוסי וייס

אמש (ה') דיווחו אזרחים רבים ברחבי הארץ על תקלות רבות והפסקות חשמל. הבוקר, חברת החשמל מיהרה להסביר את הפסקות החשמל והדגישה כי "חד משמעית לא מדובר באירוע סייבר". בהודעת החברה נכתב: "בשל אירוע חולף ברשת ההולכה בדרום הארץ הייתה הפסקת חשמל בתחנת כוח פרטית באר טוביה ובתגובת שרשרת נפסקו יחידות ייצור הכוח בתחנות דליה יחידה של החברה במועצה האזורית גזר".

"כמו בכל אירוע חריג חברת החשמל בודקת את המקרה ותבצע תחקור. נציין כי המערכת התאוששה מהר, ותוך כ-40 דקות חזרה אספקת החשמל לסדרה". עוד נכתב: "ככלל, מערכת החשמל בתגובה אוטומטית של הגנה עושה הפסקות יזומות - השלות עומס – וזאת על מנת למנוע הפסקות רחבות יותר. כשהיא מתייצבת נכנסות יחידות גיבוי לאלה שנפלו - וכך היה גם הפעם".

אורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל, צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "הפסקות החשמל בלילה לא קשורות למתקפת סייבר, נקודה!!! בגלל לחות נוצר קצר בקו-על שמוליך מתח חשמל. הקצר גרם לתקלה בתחנת כוח ובעקבותיה נפגעה פעילותן של שתיים נוספות. סה"כ 1,200 מגאווט מכוח הייצור הפסיקו לפעול. המערכת ביצעה השלת עומס כדי להגן על עצמה. תוך 40 דקות הכל חזר לשגרה. לא סייבר ולא בטיח!"