שיוויון בקרוב? נשקלת פתיחת תפקידי דת נוספים לנשים

הצעה חדשה קוראת להרחבת מנעד התפקידים במוסדות הדת, ופתיחת עוד מינויים שמאפשרים התמודדות לנשים, זאת בתגובה לניסיון של חבר הכנסת ארבל להחריג תפקידים נוספים מחוק שיווי זכויות האישה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/10/20 19:46 י בחשון התשפא

שיוויון בקרוב? נשקלת פתיחת תפקידי דת נוספים לנשים
מועצת הרבנות הראשית. בקרוב ישבו שם נשים? , צילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

תנועת נאמני תורה ועבודה פירסמה היום (ד') נייר עמדה, שנמסר לכל חברי הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ובו הצעה להרחבת מנעד התפקידים במוסדות הדת והמינויים של בעלי סמכות בתחום שירותי הדת הפתוחים לנשים.

ההצעה של נאמני תורה ועבודה הגיעה כתגובה להצעת חוק של ח"כ משה ארבל מש"ס, שהונחה על שולחן הכנסת, שמבקשת להוסיף תיקון לחוק, שיגדיר כי על כל תפקיד דת שתגדיר הרבנות הראשית, לא יחול חוק שיוויון האישה. קרי, לא תתאפשר התמודדות של נשים למשרות אלה. נייר העמדה מציין כי הצעת החוק תביא לנסיגה בקידום נשים לתפקידים שונים במערכות שירותי הדת, ובכלל. 

בנייר העמדה שנכתב בסיוע עו״ד בתיה כהנא-דרור, נאמר כי ההצעה היא לערוך תיקון לחוק "מתוך מגמה להרחיב את מנעד התפקידים במוסדות הדת והמינויים של בעלי סמכות בתחום שירותי הדת הפתוחים לנשים. דבר אשר עשוי להלום את ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לחזק את אמון הציבור במערכות שירותי הדת ולהשלים את מגמתו של החוק להחלת שוויון הזדמנויות מלא בין נשים לגברים ברוח הצהרת העצמאות שבהקמת מדינת ישראל". 

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה אמר כי "בשנים האחרונות נפתחו יותר ויותר תפקידים בשירותי הדת לנשים. מונו סמנכ"ליות במשרד לשירותי דת ובבתי הדין הרבניים ועלה שיעור הנשים במועצות הדתיות. אנו קוראים לחברות וחברי הכנסת, במקום לצמצם - להרחיב. לאפשר לנשים להתמודד לתפקידים נוספים מה שרק יחזק את אמון הציבור במערכות שירותי הדת ואת דמותה של מדינת ישראל היהודית ודמוקרטית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן