משרת הדתות התחייב: תוך 3 חודשים תמונה סמנכ"לית לבתי הדין הרבניים

מנכ"ל המשרד לשירותי דת התחייב בפני בית המשפט כי במהלך השבועיים הקרובים יחל הליך איתור אשה לתפקיד הבכיר בארגון. מבוי סתום: "הישג ראשון במאבקנו"

חדשות כיפה 03/05/17 15:37 ז באייר התשעז

משרת הדתות התחייב: תוך 3 חודשים תמונה סמנכ"לית לבתי הדין הרבניים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"תוך שלושה חודשים תמונה אשה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים". כך התחייב ביום ראשון האחרון מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס.

בתגובה לעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון, על ידי עו"ד בתיה כהנא דרור מ-'מבוי סתום', התחייב פלוס כי תוך 14 יום יחל הליך איתור למציאת אשה לתפקיד הבכיר. על פי הערכתו ההליך צפוי להסתיים תוך שלושה חודשים ובאם לא תימצא אשה מתאימה, מתחייבים במשרד להציע לממשלה למנות אשה באופן זמני ובמקביל לפרסם מכרז מסודר בנושא.

עוד אמר מנכ"ל המשרד בתגובה לעתירה, כי האישור התקציבי להליך כבר קיים וכי המינוי עתיד לעמוד במבחן נציבות שירות המדינה שתבחן את מידת ההתאמה של האשה שתוצע.

בקיץ שעבר חייב בית המשפט את המשרד לשירותי דת למנות אשה לתפקיד סמנכ"לית בתי הדין הרבניים, זאת ללא כל קשר לעתירה שהוגשה ולדיון העתידי שצפוי להיערך בנוגע למינוי אשה גם לתפקיד המנכ"ל. בארגון 'מבוי סתום' בירכו על התחייבות פלוס ואמרו כי מדובר ב-"צעד חשוב ותקדימי בעתירתנו למינויי מנכלית לבתי הדין הרבניים".

"אנו שמחות ומברכות על כניסתה של אישה לפנתאון הגברי של בתי הדין הרבניים", הוסיפו בארגון ואמרו כי הן "רואות בכך רק הישג ראשון במאבקנו למינויי מנכ"לית אישה ובהמשך אף למינויי שופטות - דייניות. אנו מקוות כי כניסתה של אישה בתפקיד בכיר  לממסד הרבני יחולל בו את השינויים המשמעותיים הנדרשים, וכי הנהלת בתי הדין והדיינים אכן יאפשרו לסמנכלית לפעול לטובת זכויות נשים, ומניעת הפלייתן, בהתאם לסמכויותיה. כמובן שאנו נמשיך ונדרוש כי כל התפקידים הן בהנהלת בתי הדין והן בבתי הדין יהיו פתוחים בפני נשים וגברים כאחד".