אדלשטיין: "מיום ראשון הקרוב עסקים רבים יחזרו לפעילות"

לאחר ישיבת קבינט הקורונה, השר יולי אדלשטיין בהצהרה לציבור על ההנחיות החדשות. השר ידבר על ההקלות הנוספות שאישר הקבינט וגם על פתיחת הלימודים בכיתות הנמוכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 15:14 ט בחשון התשפא

אדלשטיין: "מיום ראשון הקרוב עסקים רבים יחזרו לפעילות"
צילום: צילום מסך

לאחר מספר ימי דיונים, שרי קבינט הקורונה הצליחו להגיע אמש (ב') להסכמות ואישרו את פרטי השלב השני של היציאה מהסגר. בנוסף שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיעו היום (ג') על מינויו של פרופ' נחמן אש לראש "מגן ישראל", והוא יהיה זה שלמעשה יחליף את פרופ' רוני גמזו בתפקידו כפרויקטור הקורונה. לאחר ההחלטה השר אדלשטיין מסר הצהרה לתקשורת בה התייחס להחלטות שהתקבלו - וגם למינוי הפרויקטור החדש.

את דבריו פתח עם ברכות למינוי הפרויקטור החדש: "היום נכנס לתפקידו פרויקטור הלאומי החדש פרופ' נחמן אש. אני מודה לו על הסכמתו להיכנס לתפקיד המאתגר הזה, נאחל לו המון הצלחה. פרופ' גמזו הסכים לטובת החפיפה להישאר בעוד מספר ימים כדי להעביר את התפקיד בצורה מסודרת". אך מיד לאחר מכן ביקש להסתייג ולהעביר את המסר כי מצב התחלואה לא תלוי בפרויקטור "אני רוצה להגיד בצורה חד משמעית - לא יעזרו כל המאמצים של 'מגן ישראל' אם אנחנו כולנו לא נשמור על הכללים הבסיסיים ובראשם עטיית מסכה. לפי כל המחקרים, אם יותר מ-80% מהאנשים עוטים מסכה אז אין צורך בסגרים והגבלות".

לאחר מכן התייחס אדלשטיין להקלות הנוספות, בהתחלה התייחס לחזרת הלימודים בכיתות הנמוכות: "אני שמח לבשר להורי הילדים הקטנים כי יוכלו לחזור ללימודים כבר מיום ראשון הקרוב. אמנם לידי כיתות  א'-ב' ילמדו חלק מהזמן, אך אני מקווה שהרשויות ימצאו פתרונות להרחיב את ימי הלימוד שלהם. את זה זה נובע מהרצון לשמור על הבריאות של הילדים והמשפחות. אני מבקש ההורים והמורים להשתתף פעולה עם ההנחיות". על יתר ההקלות הכריז: " שמח לומר מיום ראשון הקרוב גם לא מעט עסקים יחזור לפעילות. אנו עוקבים בדאגה ומנסים לעשות את היציאה מהסגר בצורה הדרגתית".

עוד הוסיף: "אני מודיע כי ביום חימשי הקינבט ידון לחלק מהמסחר ולצימרים אני מציע להיות מאוד זהירים בנושא הזה אנחנו נבדוק בהל שבע פעמים. צריך פעם אחת ולתמיד כי השמירה על הקצב האיטי הוא זמה שמגן על העסקים והבריאות".