קבינט הקורונה אישר: ההגבלות במשק הוארכו עד ליום ראשון

שרי קבינט הקורונה אישרו פה אחד את הארכת תקנות הסגר עד ליום ראשון בחצות. השינוי היחיד שהתקבל הוא התרת פעילות חינוך בשטח פתוח בקבוצה של עד 15 משתתפים. השרים דרעי וגלנט דורשים להחליט כבר בישיבה הנוכחית על פתיחת הלימודים לכיתות א'-ד' ביום ראשון הקרוב. "צריך זמן להיערכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 18:52 ז בחשון התשפא

קבינט הקורונה אישר: ההגבלות במשק הוארכו עד ליום ראשון
ירושלים, היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לאחר שהדיון נדחה, קבינט הקורונה אישר הערב (א') פה אחד את הצעתו של שר הפנים אריה דרעי, להארכת התקנות וההגבלות הקיימות עד יום ראשון הקרוב בחצות. השינוי היחיד שהתקבל הוא התרת פעילות חינוך בשטח פתוח בקבוצה של עד 15 משתתפים. ההחלטה התקבלה לאחר דיון ארוך במתווה חזרת תלמידי כיתות א'-ד' ללימודים, בו שוב לא התקבלה החלטה.

"אני מציע להצביע באופן מידי על הארכת התקנות מיום שלישי ואישור תקנות ל-15 תלמידים במרחב הציבורי", אמר דרעי בדיון. "אסור לנו להתפזר ללא החלטה על פתיחת כיתות א'- ד'. זה לא רציני. חייבים לקבל היום החלטה על פתיחת לימודים מכיתות א'-ד' מיום ראשון הקרוב. אני לא מקבל שכיתות א'-ב' ילמדו שלושה ימים בשבוע. זה גרוע ובלתי אפשרי מבחינת הילדים".

שר החינוך יואב גלנט, הצטרף לדבריו של דרעי, ואמר בדיון כי יש לקבל החלטה על החינוך כבר בישיבה המתנהלת היום. "צריך להבין שדחיית ההחלטה בשבוע היא דחיית המימוש בשבוע. צריך זמן להיערכות, יש 2.5 מיליון אנשים במערכת. לא ככה מקבלים החלטות". 

בפתח הדיון בקבינט הקורונה שהחל בשעה 15:30, פסל ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שיטת הקפסולות בכיתות א'-ב'. "הגענו למסקנה שאין את היכולת לממן את הקפסולות. זה שישה מיליארד שקלים". עוד אמר: "קיימנו דיון מקדים במטרה למקד את הדיון והבאנו משימה לשר האוצר ולשר הבריאות להגיע למתווה מוסכם על המסחר".

 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן