"חזרה ללימודים עד גיל 10 - כבר בשלב הראשון"

צוות החוקרים של האוניברסיטה העברית קבע במסמך שהוגש לשר החינוך כי פתיחת המשק חייבת לכלול את החזרת הלימודים עד כיתה ד' - כבר בשלב הראשון: "אין כל ספק כי ילדים צעירים עד גיל 10 אינם המנוע למגיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 12:11 כה בתשרי התשפא

"חזרה ללימודים עד גיל 10 - כבר בשלב הראשון"
מתי יחזרו הלימודים?, צילום: shutterstock

האם הלימודים יחזרו בקרוב, גם בכיתות הנמוכות? צוות החוקרים של האוניברסיטה העברית, שהממצאים והתחזיות שהציג עד כה בנושא המאבק בקורונה התבררו כצודקים באחוזים גבוהים, הגיש מסמך עמדה לשר החינוך, יואב גלנט, לפיו יש להחזיר את הלימודים עד גילאי 10, כבר בשלב הראשון של פתיחת המשק, ולא להמתין לשלב השני, כפי שעולה ממתווה משרד הבריאות.

קבינט הקורונה ידון: מתי יפתחו החינוך לגיל הרך והעסקים ללא קהל?

''מתווה היציאה מהסגר חייב לכלול כבר בשלב ראשון את החזרת הילדים בגילאי 1-10 למערכת החינוך בזהירות: במתווה של חצאי כתות, ללא מעבר מורים בין הכתות, ללא "ערבוב" של חצאי כתות בצהרונים או בפעילויות שונות וכאשר המורים עוטים מסכות", נכתב במסמך.

"אין כל ספק כי ילדים צעירים עד גיל 10 אינם המנוע למגיפה ופתיחת מערכת החינוך לגילאים אלה אינה אחראית להתפרצות התחלואה בישראל בחודש ספטמבר''. הוסיפו החוקרים. שר החינוך גלנט צפוי להציג את המסמך בישיבת קבינט הקורונה שתתקיים אחרי הצהריים (ג') ותעסוק בהחזרת המשק לפעילות בהדרגה, לאחר הסגר.

עם זאת, מנכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הבהירה היום באולפן Ynet כי מערכת החינוך לא ערוכה להיפתח כבר ביום ראשון הקרוב: "בנתונים הקיימים, המערכת לא יכולה להיפתח ביום ראשון", אמרה, ומנתה ארבעה יסודות שפוגעים ביכולת המורים לקיים פעילות חינוכית באופן סדיר: חוסר מיגון לצוותי ההוראה, תוספת כוח אדם, ערבוב בין צוותי הוראה וילדים מיישובים אדומים וירוקים וחוסר באכיפה בקרב ההורים.


(יפה בן דוד בראיון, באדיבות ynet)

"זה לא בגללנו, אלא בגלל חוסר ההיערכות של המשרדים", אמרה בן דוד, והבהירה כי אינה שוללת הכרזה על סכסוך עבודה, שעלול להתדרדר לשביתה. "תמיד במדינה הכול נשאר עד הרגע האחרון ובדקה ה-99 מחליטים החלטות לא ישימות בשטח. למעלה מנותקים מהשטח. יהיה קשה מאוד להפעיל את המערכת".

בן דוד תקפה את משרדי הממשלה ואת ההורים: "איך רוצים למנוע הדבקה אם צוותים שפוגשים בשבוע בין 250 ל-300 ילדים ממשיכים להסתובב? גם גורמי חוץ נכנסים למוסדות. אנחנו ביקשנו קפסולות – קבוצות קטנות של עד 20 ילדים ואנשי הוראה. בגלל הצפיפות אי אפשר לשמור מרחק, גם לא עם מסכה. יש גם הורים שמביאים את הילדים כשהם בבידוד או חותמים על תצהירים שבועיים - כלומר לא בודקים חום, אבל מצהירים".