שר החינוך הכריע: גני החינוך המיוחד חוזרים למתכונת מלאה

גלנט קבע כי החל מיום רביעי הקרוב ישובו גני הילדים של החינוך המיוחד לפעול במתכונת מלאה. יחד איתם ישובו לפעול גם מסגרות הצהרונים ומסגרות יום חינוך ארוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 15:57 ז בחשון התשפא

שר החינוך הכריע: גני החינוך המיוחד חוזרים למתכונת מלאה
שר החינוך יואב גלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך יואב גלנט, קבע היום (א') כי החל מיום רביעי הקרוב ישובו גני הילדים של החינוך המיוחד לפעול במתכונת מלאה. יחד איתם ישובו לפעול במתכונת מלאה גם מסגרות הצהרונים ומסגרות יום חינוך ארוך. כל מסגרת תמשיך על פי הפעילות הקבועה שלה. כך למשל: גני תקשורת יפעלו עד לשעה 16:45.

כדי לתת מענה מיטבי לילדי החינוך המיוחד, המשרד החליט לתגבר את צוותי החינוך של המסגרות הללו בכ-400 בנות שירות לאומי. אלו תשובצנה בהתאם לצרכים העולים ממוסדות החינוך המיוחד.  בתי הספר לחינוך מיוחד, מסגרות החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים ומסגרות השילוב תמשכנה לפעול על פי המתווה הנוכחי.

בשעה זו מתכנס קבינט הקורונה לאחר שמועד תחילת הישיבה נדחה בשעה וחצי. השרים דנים במתווה חזרת תלמידי הכיתות הנמוכות ללימודים, וזאת לאחר שבדיון בשבוע שעבר לא הגיעו השרים להחלטות. הקבינט דן בהצעה לפיה תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו שלושה ימים בשבוע ותלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו במתווה קפסולות רגיל. 

בתוך הקבינט נרשמו חילוקי דעות סביב המתווה בכיתות הנמוכות. שרי כחול לבן צפויים לתמוך במתווה ואילו גורמים אחרים בקבינט מתנגדים. בלב הוויכוח עומד מתווה הקפסולות המיועד של כיתות א'-ב', במשרד החינוך טוענים כי למהלך כזה יידרשו חמישה שבועות התארגנות. בנוגע לכיתות ג'-ד', הקבינט צפוי להכריע בעד חזרה ללימודים ב-1 בנובמבר.