אריה דרעי: "אין פה רדיפת דת"

יו"ר ש"ס, התייחס היום לפרישת השר לשעבר ליצמן מהממשלה ולטענותיו כי הפרויקטור תכנן סגר דווקא בחגים ובכך פגע ברבבות יהודים, "אם אני ארגיש שעושים דווקא נגד הציבור גם אני לא אשאר שם דקה אחת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/20 17:53 כה באלול התשפ

אריה דרעי: "אין פה רדיפת דת"
אריה דרעי, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התייחס היום (ב') להתפטרות חברו, השר לשעבר יעקב ליצמן מהממשלה, ולטענתו כי החלטות הפרויקטור התקבלו נגד הציבור החרדי והדתי. "הוא מרגיש שהוא לא משפיע בממשלה, זו ההרגשה שלו, זו התחושה שלו, אני מכבד את רצונו. גם אני, אם אני ארגיש שאני לא משפיע בממשלה או שלא מרגישים לי, או שחלילה וחס עושים שדווקא נגד הציבור גם אני לא הייתי נשאר שם דקה אחת". את הדברים אמר דרעי לאתר 'כיכר השבת'.

דרעי התייחס גם למתווה בתי הכנסת המסובך שאושר אמש, ואמר כי הוא שונה מהנוסח שהתקבל בקבינט הקורונה ביום חמישי: "ביום חמישי הייתה טעות בניסוח בקבינט, ה'נסחים' ניסחו את העיקרון וכתבו רמזור והוסיפו 'אדום'. ההסכם היה שנחלק את הארץ שהכל יהיה כתום ובאזורים האדומים יהיה לפי מתווה רמזור אדום".

ליצמן נגד גמזו: "תכנן סגר דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים"

נזכיר, כי שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, אמר היום בטקס הפרידה ממשרדו כי פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, תכנן את הסגר דווקא בתקופת החגים וכך פגע בקודשי ישראל. "יש לי ערכים ועקרונות. פגיעה בחגי ישראל זה קו אדום וזה תוכנן מראש. אני לא נגד סגר אבל גמזו תכנן דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים בתפילה ובחג", הסביר ליצמן. 

ליצמן הוסיף בטקס הפרידה: “אני רואה ב'הארץ' ובעוד אתרים כל מיני שטויות וסיבות שקריות למה התפטרתי. הכל הבל. שום הסדרים ואין כל משהו מאחורה. תלמדו יש אנשים שיש להם עקרונות וערכים ומשלמים על זה מחיר בלב שלם”.