נתניהו למנהיגי הציבור החרדי: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

ראש הממשלה ערך מסיבת עיתונאים לקראת ההקלות בסגר שיכנסו לתוקפן מחר, ואמר כי "יוצאים מהסגר בזהירות ועל פי המתווה של מומחי משרד הבריאות". נתניהו פנה לחרדים: "מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות. התורה מקדשת את החיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/20 21:30 כט בתשרי התשפא

נתניהו למנהיגי הציבור החרדי: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ערך הערב (ש') מסיבת עיתונאים לקראת ההקלות בסגר שיכנסו לתוקפן הלילה בחצות. נתניהו פתח ואמר כי הגל השני של הקורונה היה חזק יותר מהראשון: "אנחנו רואים שני גלי קורונה ברורים שמכים בעולם. הגל הראשון כזכור לכם היה פחות חזק גם כך אנחנו כמעט היינו הראשונים שסגרנו והיינו בין הראשונים לצאת ממנו. כל העולם אחרינו. אתם רואים מה קורה בכל העולם באירופה ובמדינות מחוץ לאירופה. ארגון הבריאות העולמי אמר שזה גל עוצמתי ואתמול היו יותר נדבקים יותר מכל יום אחר מאז פרוץ המחלה".

"כשאנחנו נתחיל לצאת מדינות אחרות ייכנסו ולצערי זה מה שאתם רואים. כבר אמרתי לכם. ההחלטה להנהיג את הסגר הייתה נכונה אני שמח שהתעקשתי עליה גם הפעם הסגר הזה עובד. היינו בדרך לעשרת אלפים נדבקם ביום, ועכשיו אנחנו מתחת ל-1,500. היינו ב-15 אחוזים שיעור נדבקים, ועכשיו האחוז עומד על 4.5. אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל כי זה לא היה קורה בלעדיכם".

ראש הממשלה אמר, כי הפעם היציאה מהסגר תיעשה בזהירות גדולה: "אני אומר דבר אחד - הפעם אנחנו יוצאים בזהירות ועל פי מתווה שנקבע על ידי מומחי משרד הבריאות. נעמוד בו בכל נקודה ונקודה ובכל מה שקשור לציבור החרדי ובערים האדומות. לא הסכמתי לשום שינוי ושום ויתור, ואני מקווה שנעמוד במתווה הזה. אנחנו בשלב הראשון".

"מחר או מחרתיים אכנס את קבינט הקורונה ונחליט על ההמשך. חשוב לשמור על הכללים. אם כולנו נשמור על הכללים אני בטוח שזה יעבוד. אם נראה שזה לא עובד ואנחנו חוזרים בחזרה אז נחזור להדק את ההגבלות".

נתניהו פנה לציבור החרדי ולמנהיגיו, וקרא להם לשמור על ההנחיות: "אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות הללו. התורה שלנו מקדשת את החיים. צריך לשמור על החיים ועל הבריאות, שקודמת לכלכלה. בכל מקרה יש לשמור על הכללים האלה לפי מה שהחוק מאפשר לנו. אני יודע שזו משימה קשה. אני לא רוצה לראות את התחלואה בערים האדומות עולה. אני מקווה מאוד שגם נתגבר על המחיר הכלכלי, יש כזה, אני יודע את זה. אבל צמצמנו אותו באופן משמעותי, כי פעלנו בחגים ונתנו הלוואות ומענקים לעצמאים, למועסקים, למובטלים לחל"ת וכדומה".

והיתה גם אופטימיות. "אני רוצה להדגיש, יש סיבה לאופטימיות. אני רואה כבר את החברות המובילות כמו פייזר מתקדמות עם החיסון. אופטימיות קצת פחות זהירה. אנחנו עובדים על להשיג את החיסונים האלה עבור מדינת ישראל. רואים את הסוף, אבל צריך להגיע אליו בצורה מאוחדת. שמרו על הכללים. נלך יחד ונתגבר על הקורונה".

ראש הממשלה פנה אל הרב קנייבסקי שהורה הערב לפתוח מחר את תלמודי התורה: "אני קורא לציבור החרדי ומנהיגיו לא לעשות זאת. יש צו דכולנו מכירים היטב, 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. בהתאם למשרד הבריאות פתחנו את הגנים, אבל הם אמרו בפירוש שצריך לפתוח לא מעבר לזה. אני מבקש ממנהיגי הציבור החרדי לנהוג באחריות. נאכוף לפי מידת יכולתנו, אבל אני מבטיח שאשמור על כתר וסגר אדוק סביב ערים אדומות כדי לא למנוע זליגה מהן ליתר הערים".