נתניהו: "אם נראה שהמספרים עולים, נהדק בחזרה את ההגבלות"

ראש הממשלה נאם במליאת הכנסת על ההחלטות שהתקבלו בקבינט הקורונה ואמר כי אם המספרים יעלו בחזרה, ההגבלות יהודקו שוב. מנתוני משרד הבריאות עולה כי סך הנדבקים בישראל הגיע ל-300,011 כאשר מתוכם החלימו 256,684

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 20:45 כז בתשרי התשפא

נתניהו: "אם נראה שהמספרים עולים, נהדק בחזרה את ההגבלות"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קבינט הקורונה אישר הערב (ה') מספר הקלות, שייכנסו לתוקף כברב ביום ראשון הקרוב. דיון הקבינט עדיין נמשך, ובהמשך הערב צפויים השרים לאשר הסרת מגבלות נוספות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם הערב במליאת הכנסת על ההחלטות שהתקבלו. "אם נראה חלילה שחרף המאמצים המספרים עולים, אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות", הזהיר ראש הממשלה.

גני הילדים ייפתחו, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות

"כמו בסגר הראשון גם הסגר השני עובד", פתח נתניהו. "הוא מוריד את מספר הנדבקים, הוא מפחית את התחלואה, הוא מציל חיים. אני מבקש להודות תחילה לאזרחי ישראל שנענו לעטות מסכות, וזה נותן לנו את היכולת יחד עם אמצעים אחרים להשתלט על התחלואה. אנחנו עשינו את הצעד שמדינות אירופה חוששות לעשות, כי צריך תעוזה, זה לא קל, תמיד יש את המצייצים ביציעים אבל הדבר הזה עובד".

עוד אמר ראש הממשלה: "צריך לצאת מהסגר בצורה הדרגתית ואחראית, צריך להיצמד למתווה שהוכן על ידי משרד הבריאות. לא נתתי שיחרגו מהמתווה, כפי שהוא הוצג ככה העברנו אותו. אנחנו נעבור משלב לשלב רק על פי המדדים, לכן נחכה שבועיים או עד שהמדד יתחלף. אם נראה חלילה שחרף המאמצים המספרים עולים לקראת גמר השבועיים אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות".

300,011 ישראלים חלו בקורונה

משרד הבריאות פרסם הערב (ה') נתונים עדכניים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים החדשים עולה כי סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-300,011 כאשר מתוכם החלימו 256,684. מספר החולים בפועל עומד הערב על 41,203. בבתי החולים מאושפזים הערב 1,314 חולים, מהם 248 מונשמים ו-730 חולים במצב קשה. מאז חצות מתו מהנגיף 10 בני אדם נוספים ומספר המתים הערב עומד על 2,121. מאתמול נמצאו 2,009 חיוביים חדשים לנגיף, מסך הבדיקות שבוצעו אתמול, 40,513.

(דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח קבינט הקורונה, היום)