פרופסור גמזו: "זו אינה יציאה לשגרה, מדובר בהקלות בלבד"

פרויקטור הקורונה מסר הצהרה לקראת ההקלות בסגר הגל השני, וקרא לציבור לנהוג באחריות: "קורא לכולם - תתאפקו עם המפגשים, אין פשרות, זה יחזיר אותנו אחורה". גמזו החמיא למגזר החרדי אך ביקש שלא לפתוח את תלמודי התורה בניגוד להנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/20 20:46 כט בתשרי התשפא

פרופסור גמזו: "זו אינה יציאה לשגרה, מדובר בהקלות בלבד"
הפרויקטור גמזו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופסור רוני גמזו, פרויקוטר הקרונה, מסר הערב (ש') הצהרה מיוחדת לקראת כניסת הקלות הסגר לתוקפן מחר. גמזו קרא לציבור בישראל לגלות אחריות והדגיש כי אין מדובר ביציאה מהסגר: "זו אינה יציאה לשגרה - אלה הקלות. צמצמו מפגשים גם אם מותרים. תתאפקו מהפגישות עם חברים. מסיבות טבע, חתונות ואירועי התקהלות אסורים. הם יחזירו אותנו אחורה".

גמזו המשיך: "בבתי החולים מאושפזים 700 חולים קשים, 200 יותר מהרגע שבו בתי החולים הניפו דגל אדום ופנו אליי. יש גרעיני תחלואה ברשויות המקומיות, התושבים צריכים להקפיד ולא לזלזל. אני מזהה עצירה בירידה בערים כמו ראש העין, נצרת, חדרה, בת ים ועוד".

"תמשיכו להקפיד על ההנחיות, אני מבקש להמשיך ולהיבדק. מי שיוצא חיובי חייב לשתף פעולה בחקירות. בכל חשד הכי קטן לכו להיבדק. מוקדי הבדיקות זמינים יותר והם ייפרסו בכל הארץ. פתיחת הגנים מחר מחייבת ניהול קפדני ובטוח לרבות בדיקה של הגננות ותשומת לב שלנו, ההורים לילדים בגיל הרך".

הרב קנייבסקי: לפתוח מחר את תלמודי התורה

הפרויקטור החמיא לציבור החרדי אך ביקש מהם להימנע מפתיחת תלמודי התורה מחר: "מגמת הירידה בערים האדומות מרשימה. רוצה לומר כל הכבוד למגזר החרדי. אך רוב הערים מעל ציון שמונה ברמזור, משמע, תחלואה משמעותית חבויה. פתיחת גני הילדים בערים הללו לא חפה מסיכון אך זו לא החלטה פוליטית אלא החלטה שנלקחה על סמך המלצות ממי שמכיר את השטח היטב. פתיחה בגילים נוספים לא מאושרת, היא מסוכנת בגילאים הבוגרים יותר והיא מנוגדת לחוק. היא עלולה להחזיר אחורה חלק מהערים הללו".

"אל תזלזלו", סיים גמזו, "זה עלול להעלות את החלואה, בפרט בערים אדומות. היעד שלנו הוא לשמור על מקדם הדבקה של 0.8 ולהגיע לפחות מאלף נדבקים. זה יסלול את הדרך לשלב הבא, הכולל, בין היתר, להחזיר את כיתות א'-ד'. חשוב לנו להכניס את מערכת החינוך למסלולה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן