ליצמן נגד גמזו: "תכנן סגר דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים"

שר השיכון הסביר בטקס הפרידה ממשרדו מדוע החליט להתפטר: "פגיעה בחגי ישראל זה קו אדום", וטען כי הגיש את התפטרותו בלב שלם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/20 11:44 כה באלול התשפ

ליצמן נגד גמזו: "תכנן סגר דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים"
ליצמן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, שהודיע אתמול (א') על התפטרותו, האשים את הממונה על הקורונה, רוני גמזו בהחלטה לפרוש מהממשלה וקבע כי הוא תכנן את הסגר דווקא בתקופת החגים וכך פגע בקודשי ישראל. 

"יש לי ערכים ועקרונות. פגיעה בחגי ישראל זה קו אדום וזה תוכנן מראש. אני לא נגד סגר אבל גמזו תכנן דווקא בחגים ופגע ברבבות יהודים בתפילה ובחג", הסביר ליצמן. 

ליצמן הוסיף בטקס הפרידה: “אני רואה בהארץ ובעוד אתרים כל מיני שטויות וסיבות שקריות למה התפטרתי. הכל הבל. שום הסדרים ואין כל משהו מאחורה. תלמדו יש אנשים שיש להם עקרונות וערכים ומשלמים על זה מחיר בלב שלם”. 

שתי גישות הפוכות. גמזו ונתניהו

שתי גישות הפוכות. גמזו ונתניהוצילום: Hadas Parush/Flash90

כזכור, השר ליצמן שיגר את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה נתניהו, ובו כתב: "מזה כחודש ימים, בעוד אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה בישראל, אני שב ומתריע נוכח הכוונה שסומנה מראש בידי פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר מלא בחגי ראש השנה ויום הכיפורים הקרובים, מה שימנע ממאות אלפי יהודים, מכל האוכלוסיות והמגזרים, להתפלל בבתי הכנסת. מדובר אדוני ראש הממשלה בהחלטה קשה שתדלל ותקטין משמעותית את כמות הבאים לבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור, בייחוד רבבות אלפי יהודים, ממגוון אוכלוסיות שונות, חלקם כאלה שזו בשבילם פעם יחידה בשנה שהם נוהגים להגיע לתפילה בבית כנסת".

עוד כתב ליצמן: "חזרתי על התרעתי זו והתנגדתי להטלת סגר מלא דווקא בחגים בתקיפות בכל פורום שהוא, בקבינט הקורונה, בדיוני הממשלה, בשיחות עמך ועם חברים נוספים בקבינט, וגם בכלי התקשורת. הדגשתי ואמרתי שאם אכן יש צורך בסגר מלא, אין להמתין עם עליית נתוני התחלואה בקצב הזה, וכי יש להחליט עליו אז, מלפני חודש, מלפני שבועיים ולא בחגים".