יו"ר הכנסת יתמוך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בפרקליטות

לאחר שדחה את ההצעה, יריב לוין ימליץ לסיעת הליכוד לתמוך בהצעה של סמוטריץ' להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון ושל הפרקליטות. סמוטריץ: "הליכוד עושה הכל כדי למסמס את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 09:27 כ באלול התשפ

יו"ר הכנסת יתמוך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בפרקליטות
יו"ר הכנסת יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

לאחר החשיפות האחרונות על ניגודי עניינים בצמרת המשטרה, יושב ראש הכנסת יריב לוין ימליץ לסיעת הליכוד לתמוך בשבוע הבא בהצעה של ח"כ סמוטריץ' להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון ושל הפרקליטות, כך דווח ברשת ב'. 

סמוטריץ מיהר להגיב לדיווח וטען: "שבוע הבא נתניהו, ואולי גם לוין עצמו, יהיו על מדשאות הבית הלבן בחתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ואז הם יגידו שזה לא הזמן... ואח"כ ראש השנה, ופגרת החגים... הליכוד עושה הכל כדי למסמס את זה. חזקים בנאומים. חלשים במעשים". 

כזכור, המשבר בין הליכוד לכחול לבן, שנמשך שבועות ארוכים, התחיל מהצבעה על הצעה דומה של סמוטריץ', אולם אז ועדת החקירה היתה כנגד השופטים. כחול לבן טענו כי זה בניגוד להסכם הקואליציוני, אולם בליכוד לא יכלו לאכזב את הבוחרים שלהם. לבסוף ההצעה נדחתה כאשר שלושה עשר חברי כנסת מהליכוד נעדרו מהמליאה. 

ההצעה הפעם עלתה לאחר החשיפה בערוץ 12 על הטיוח של בכירי המשטרה והפרקליטות בניגודי עניינים סביב חקירות ראש הממשלה, כאשר אחד מהחוקרים בפרשת 2000 היה במערכת יחסים זוגית עם בעלת המניות בידיעות אחרונות, אולם המערכת לא דיווחה על כך ולא בדקה זאת. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן