טרם הוחלט על רשימת היישובים האדומים, הסגר עשוי להידחות שוב

משרד הבריאות נפגש עם ראשי הערים, ולאחר דיונים לתוך הלילה טרם הוחלט על רשימה סופית, מה שעשוי לעכב את הסגר הלילי ביום נוסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 07:51 יט באלול התשפ

טרם הוחלט על רשימת היישובים האדומים, הסגר עשוי להידחות שוב
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הבוקר (ג') משרד הבריאות היה אמור לפרסם את רשימת הערים האדומות שייכנסו להגבלות תנועה וסגר לילי. אלא שמשרד הבריאות קיים פגישות עם ראשי הערים עליהם יוטל סגר, ונתקלו בהתנגדות רבה שהאריכה את הדיונים והביאה לחוסר הכרעה. בשל חוסר ההסכמה בין המשרד לראשי הערים, הדיונים ימשיכו גם היום מה שעשוי לדחות את הטלת הסגר ביום נוסף.

בין הערים שהביעו התנגדות להיכנס לרשימה, היא העיר אילת. ראש העיר מאיר יצחק הלוי, הביע התנגדות לצרף את עירו לרשימה, ולאחר הדיונים מול משרד הבריאות הודיע כי להערכתו אילת לא תיכנס לרשימה. כדי למנוע הדבקה בעירו פנה ראש העיר אל שר הפנים, אריה דרעי, בבקשה לפתור את בעיית היוצאים והחוזרים מסיני. הלוי ביקש לתכנן "שרוול סטרילי" מהכניסה במעבר טאבה ועד ההגעה של הנכנסים לביתם, ובכך למנוע הדבקות אפשריות בעיר. 

כזכור, אמש היה אמור להתקיים עוצר החל מהשעה 19:00 ושהיה עתיד להסתיים ב-5:00, אך כאמור נדחה להערב. עוד הוחלט כי התנועה תוגבל לטווח של 500 מטרים ובשעות אלה תיאסר פעילות מסחרית והיא תושבת. כמו כן, ביישובים אלה יסגרו גם מוסדות החינוך. במשרד הבריאות הדגישו: "רשימת הערים בהן יחול הסגר הלילי תתפרסם מחר. כל פרסום רשימה כלשהי שאינה באופן רשמי הוא על דעת המפרסם בלבד".

על פי דיווחים ראשוניים, היישובים בהם יחול הסגר הם: בוקעאתא, מעלה עירון,פוריידיס, כפר קאסם, אלעד, בית שמש, כסרא-סמיע, רכסים, ערערה, עין מאהל, בני ברק, אבו סנאן, טירה, ג'לג'וליה, לקיה, ג'ולס, ריינה, ג'ת, ביתר עילית, יפיע, באקה אל-גרביה, נתיבות, אום אל-פאחם, מודיעין עילית, כפר מנדא, אשקלון, קלנסווה, זמר, דלית אל-כרמל, כפר ברא, נצרת, בועיינה-נוג'ידאת, נצרת, כפר קרע, אשדוד, עספיא, אילת, טייבה, שדרות, עמנואל, כוכב יאיר, שפרעם וקרית יערים.