משרד הבריאות: הסגר הלילי בערים האדומות יחל מחר ב-19:00

בשל קשיים לגבש את רשימת הערים האדומות, משרד הבריאות הודיע רשמית כי הסגר הלילי שהיה אמור להתחיל כבר הערב ידחה למחר. ישיבת קבינט הקורונה תכריע על רשימת הערים כבר הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 16:07 יח באלול התשפ

משרד הבריאות: הסגר הלילי בערים האדומות יחל מחר ב-19:00
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר דיונים בין שרי הממשלה, משרד הבריאות הודיע כי הסגר שהיה אמור להתקיים הערב (ב') בערים האדומות יידחה למחר. הסיבה העיקרית לדחיית הסגר היא הקושי לגבש את רשימת הערים האדומות. עד כה ועדת השרים לענייני אזור מוגבל אישרה הטלת סגר לילי על כ-40 ערים ויישובים אדומים. אלא שההתנגדות מצד ראשי הערים שהתווספו לרשימה, הביאה את השרים לדון מחדש ברשימה. קבינט הקורונה יכריע הלילה לגבי רשימת הערים שייכנסו לסגר.

כזכור, הערב היה אמור להתקיים עוצר החל מהשעה 19:00 ושהיה עתיד להסתיים ב-5:00. עוד הוחלט כי התנועה תוגבל לטווח של 500 מטרים ובשעות אלה תיאסר פעילות מסחרית והיא תושבת. כמו כן, ביישובים אלה יסגרו גם מוסדות החינוך. במשרד הבריאות הדגישו: "רשימת הערים בהן יחול הסגר הלילי תתפרסם מחר. כל פרסום רשימה כלשהי שאינה באופן רשמי הוא על דעת המפרסם בלבד".

על פי דיווחים שונים, היישובים בהם יחול הסגר הם בוקעאתא, מעלה עירון,פוריידיס, כפר קאסם, אלעד, בית שמש, כסרא-סמיע, רכסים, ערערה, עין מאהל, בני ברק, אבו סנאן, טירה, ג'לג'וליה, לקיה, ג'ולס, ריינה, ג'ת, ביתר עילית, יפיע, באקה אל-גרביה, נתיבות, אום אל-פאחם, מודיעין עילית, כפר מנדא, אשקלון, קלנסווה, זמר, דלית אל-כרמל, כפר ברא, נצרת, בועיינה-נוג'ידאת, נצרת, כפר קרע, אשדוד, עספיא, אילת, טייבה, שדרות, עמנואל, כוכב יאיר, שפרעם וקרית יערים.

ועדת הקורונה בכנסת בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון התכנסה היום לדיון על נתוני התחלואה ומדיניות בדיקות הקורונה בארץ. שאשא ביטון פתחה את הדיונים ואמרה: "תקופה די ארוכה מרחף מעלינו הסגר הכללי בטענה שאנחנו נמצאים במציאות אפדימיולוגית שמצריכה את זה. ככל שצללנו כאן לנתונים ראינו שאנחנו לא רואים נתונים דרמטיים גם העלייה שאנחנו רואים היא מאוד קטנה ביחס למאומתים. בשבוע האחרון נוצרה אווירה שאנחנו לקראת קטסטרופה אם אנחנו לא בתוכה, חשוב היה לי לראות שאנחנו לא מפספסים כלום".