פיגוע הדקירה בפתח תקווה: הוגש כתב אישום נגד המחבל

למחבל חליל דויכאת מיוחסות עבירות של רצח בנסיבות מחמירות והחזקת סכין לשם טרור. בפיגוע שאירע בצומת סגולה בפתח תקווה לפני כשבועיים נרצח הרב שי אוחיון ז"ל והותיר אחריו אישה ו-4 ילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 10:42 יח באלול התשפ

פיגוע הדקירה בפתח תקווה: הוגש כתב אישום נגד המחבל
הרב שי אוחיון ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ב') כתב אישום לבית המשפט המחוזי נגד ח'ליל דויכאת, תושב כפר רוג'יב בן 46, שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל  בפתח תקווה לפני כשבועיים. כתב האישום מייחס לו רצח בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור.

על פי כתב האישום, דויכאת עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה בהתאם להיתר עבודה חוקי תקף שהוענק לו אחרי בדיקת השב"כ כנדרש. לאחר זמן מה הוא גמלה בליבו ההחלטה לרצוח אזרח ישראלי או חייל "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא ואללה".

סיוון אוחיון, אשתו של הרב שי ז"ל בפתח הדיון

סיוון אוחיון, אשתו של הרב שי ז"ל בפתח הדיון צילום: flash90

בהתאם להחלטתו, לקח דויכאת סכין מהמטבח שבאתר הבנייה, הכניס אותה למכנסיו, ויצא מהאתר בחיפוש אחר קורבן פוטנציאלי.

לאחר שחיפש במשך כשעה, אחר קורבן, הבחין דויכאת בשעה 13:15 לערך ברב שי אוחיון, הולך לקראתו ברחוב. דויכאת שלף את הסכין ודקר את אוחיון שלוש פעמים.

בשלב זה, הבחין אזרח שעבר במקום במתרחש וזרק חפץ לעבר המחבל בניסיון למנוע ממנו לדקור שוב את הרב אוחיון. רק אז עזב דויכאת את אוחיון אשר כבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום. במהלך התרחקותו מהמקום הוא אף שקל לדקור אזרחים נוספים.

כוחות משטרה שהוזעקו והגיעו במהירות רבה למקום,  הצליחו להשתלט עליו ולעצור אותו.