כתב אישום יוגש נגד המחבל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל

בתום חקירת פיגוע הדקירה, בה המחבל חליל מחמד דויכאת את הרב אוחיון, הפרקליטות תגיש כתב אישום בעוון רצח. בפרקליטות תבקש להאריך את מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 19:08 יד באלול התשפ

כתב אישום יוגש נגד המחבל שרצח את הרב שי אוחיון ז"ל
זירת הפיגוע, צילום: פלאש 90

משטרת ישראל סיימה היום (ה') את חקירת הפיגוע בפתח תקווה שארע לפני שבוע, בו נרצח הרב שי אוחיון בידי מחבל. עם תום החקירה הפרקליטות תגיש נגד המחבל חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת כתב אישום בעוון רצח. עוד תבקש הפרקליטות מבית המשפט  להאריך את מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. 

ביום שני האחרון שירות הביטחון הכללי פרסם כי קיים שחזור של פיגוע הדקירה בפתח תקווה בו נהרג הרב שי אוחיון הי"ד. במהלך היום נעשה שחזור מעשה הרצח עם המחבל, שבסופו של השחזור הודה כי מעשיו נבעו ממניע לאומני. עוד גילו בשב"כ כי המחבל החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו רשאי לעבוד בישראל, אלא שלפני הפיגוע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים.

כזכור, לפני יותר משבוע הובא למנוחות הרב שי אוחיון הי"ד מחסידי ברסלב בן 39 ואב ל-4, תושב העיר פתח תקווה. הרב אוחיון נרצח בידי מחבל בשעות הצהריים בצומת סגולה ונפצע אנושות, מותו נקבע בבית החולים. כוחות צה"ל פשטו על בית המחבל בכפר רוג'יב שליד שכם ותחקרו את בני משפחתו, בנוסף ערכו מיפוי לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.