טראמפ מאשר: בודקים את האפשרות למכור מטוסים לאיחוד האמירויות

למרות הכחשותיו של נתניהו, נשיא ארצות הברית אמר במסיבת עיתונאים כי הוא לא שולל עסקת נשק עם איחוד האמירויות. "יש להם את הכסף והם היו רוצים לרכוש לא מעט F-35" אמר הנשיא והביע תקווה כי גם סעודיה תצטרף להסכם שלום עם ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 07:25 ל באב התשפ

טראמפ מאשר: בודקים את האפשרות למכור מטוסים לאיחוד האמירויות
נשיא ארה"ב טראמפ, צילום: פלאש 90

עסקת הנשק עם איחוד האמירויות: הלילה כינס נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מסיבת עיתונים בה התייחס לאפשרות שמדינתו תמכור מטוסים לאיחוד האמירויות. לפי טראמפ הוא לא שולל עסקה כזו, והתייחס לכך שלאיחוד יש "כסף רב". על פי ה"ניו יורק טיימס" הנשיא כבר החל בתהליך העסקה עם איחוד האמירויות, ושארצות הברית תמכור לנסיכות מספר מטוסים מסוג F35. העסקה נעשית ללא קשר להסכם ונעשית על אף ההתנגדות של ישראל לעסקה.

על פי הדיווח נציגים של צבא ארצות הברית כבר החלו לתדרך טייסים מצבא איחוד האמירויות בשימוש במטוסים. אך גם בארצות הברית ישנם גורמים ביטחוניים החוששים מעסקה זו, בעיקר בשל חשיפה של מטוס קרב מתקדם כל כך במדינות זרות. על פי הדיווח מי שעומד מאחורי העסקה  הוא ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא, ומי שהיה מהמתווכים העיקריים בהסכם נרמול היחסים. דוברות הבית הלבן סירבה להגיב לפרטים, כמו גם שגריר האמירויות בארצות הברית.

הנשיא טראמפ כן התייחס בגלוי במסיבת העיתונאים לאפשרות של עסקה כזו וטען "יש להם את הכסף והם היו רוצים לרכוש לא מעט F-35". הנשיא גם קיווה כי להסכם השלום תצטרף גם סעודיה, ובמקביל דרש שכל הסנקציות שהאו"ם הטיל בעבר על איראן יחודשו. 

הבשורה על עסקה כזו מגיעה אחרי שורה של הכחשות בנושא מצדו של ראש הממשלה נתניהו שכינה את הידיעה "פייק ניוז". נתניהו אמר בדיון בוועדת שדולת הנגב בכנסת: "אין שום הסכמה שלי, לא בגלוי ולא בנסתר, על מכירת נשק. ההסכם הוא הזדמנות כלכלית עצומה לנגב. הם מאוד מתעניינים להשקיע בישראל ואני מתכוון להביא אותם להשקיע בנגב. יש לצערי פייק ניוז סביבו, אני מבין שיש כאלה שקשה לקבל את זה".