נתניהו: "אין הסכם למכירת נשק לאמירויות, לא בגלוי ולא בסמוי"

ראש הממשלה דוחה את הפרסומים הטוענים כי בעד הסכם השלום, ארצות הברית תעניק לאיחוד האמירויות מטוסי F35. נתניהו: "יש לצערי פייק ניוז סביב ההסכם, אני מבין שיש כאלה שקשה לקבל את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 11:20 כט באב התשפ

נתניהו: "אין הסכם למכירת נשק לאמירויות, לא בגלוי ולא בסמוי"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת דיון בוועדת שדולת הנגב בכנסת, הצטרף ראש הממשלה, בנימין נתניהו והתייחס לפרסומים כי איחוד האמירויות יקבלו נשק בעד הסכם השלום. נתניהו אמר בדיון: "אין שום הסכמה שלי, לא בגלוי ולא בנסתר, על מכירת נשק. ההסכם הוא הזדמנות כלכלית עצומה לנגב. הם מאוד מתעניינים להשקיע בישראל ואני מתכוון להביא אותם להשקיע בנגב. יש לצערי פייק ניוז סביבו, אני מבין שיש כאלה שקשה לקבל את זה".

כזכור, לאחר הבשורה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, נחשפו פרטים נוספים על מה המחיר שעלה לנו ההסכם הזה. על פי מקורות אמריקאים, באיחוד הסכימו להסכם השלום בעד שארצות הברית תקיים עמה עסקת נשק בת עשרות מיליארדי דולרים. העסקה כוללת בין היתר מטוסי F-35 ומטוסים ללא טייס מתקדמים, וכולם יסופקו מארצות הברית. מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בזמנו כי "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות. מלכתחילה".

הבוקר בראיון לגלי צה"ל אמר יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, כי מדובר בפייק ניוז ושראש הממשלה רתח מזעם ככשמע על הפרסומים הללו.  "האיש רתח כמו שמעולם לא ראיתי אותו. הוא זעם על השקר המעוות בפרסום על מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות". זוהר האשים את התקשורת במקפות נגד נתניהו: "זה כואב הלב לראות מה עושים לראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לישראל מאז הקמתה".