האסון בלבנון: בכירים במדינה הזהירו את הנשיא וראש הממשלה

שבועיים לפני הפיצוץ בלבנון, פיצוץ שהביא למותם של 163 בני אדם, הזהירו גורמי ביטחון בכירים את הנשיא וראש הממשלה מפני הסכנה שבאחסון 2,750 טונות של אמוניום חנקתי בנמל ביירות. "ביקשתי לנקוט בכל הצעדים הנדרשים" אמר הנשיא

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/20 08:21 כא באב התשפ

האסון בלבנון: בכירים במדינה הזהירו את הנשיא וראש הממשלה
צילום: Zaatari Lebanon/Flash90

שבועיים לפני הפיצוץ שהוביל לאסון בלבנון, גורמים ביטחוניים בכירים בלבנון הזהירו את ראש הממשלה חסן דיאב וגם את נשיא המדינה מישל עאון, מאחסון חומרי נפץ בנמל ביירות, כך דווח אמש (ב') בסוכנות הידיעות רויטרס. אותם גורמים ביטחוניים הזהירו את ראש הממשלה והנשיא מאחסון 2,750 טון של אמוניום חנקתי בנמל. ככל הנראה אותה אזהרה לא התקבלה ולפחות 163 בני אדם נהרגו ויותר מ-6,000 איש נפצעו מהפיצוץ שאירע בנמל.

יותר מ-6,000 מבנים ניזוקו כתוצאה מהפיצוץ

יותר מ-6,000 מבנים ניזוקו כתוצאה מהפיצוץצילום: Zaatari Lebanon/Flash90

"הזהרתי אותם שהחומרים עלולים להרוס את העיר במקרה של פיצוץ", אמר גורם רשמי שהשתתף בכתיבת מכתב שנשלח לדיאב ועאון, שהודה בשבוע שעבר כי ידע על קיומם של החומרים בנמל אך טען שהורה לגורמי הביטחון "לנקוט בכל הצעדים הנדרשים". עוד אמר הגורם: "אם הוא היה נגנב ניתן היה לעשות בו שימוש במסגרת מתקפת טרור. הזהרתי אותם שביירות עלולה להיהרס אם זה יתפוצץ". 

נזכיר כי עקב האסון שפקד את המדינה ממשלת לבנון הודיעה אתמול על התפטרותה. ראש הממשלה חסן דיאב אמר בהצהרתו: "יש סכנה לאסונות גדולים מאלה בחסות השכבה השולטת בגורל המדינה". בלבנון דורשים גם מהנשיא להתפטר.