דיווח בלבנון: פיצוץ הרעיד את אזור הנמל בביירות. מאות נפגעים

כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי שרפה פרצה בנמל בעיר ביירות, אולם טרם ידועה סיבת הפיצוצים. עשרות פצועים מפונים לבתי חולים. ישראל מבהירה: "לא כל פיצוץ במזרח התיכון קשור אלינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 18:26 יד באב התשפ

דיווח בלבנון: פיצוץ הרעיד את אזור הנמל בביירות. מאות נפגעים
פיצוץ מנהרת הטרור, צילום: דובר צה"ל

פיצוץ עז הרעיד את אזור הנמל בביירות שבלבנון - כך דיווחו הערב (שלישי) כלי התקשורת במדינה. הפרטים שגרמו לפיצוץ עדיין לא ידועים. עוד דווח כי שריפה פרצה בנמל בעיר. לפי רשת "אל ג'זירה" מדובר בפיצוץ זיקוקים באחד ההאנגרים בנמל. לפי רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, עשרות פצועים מפונים לבתי חולים באזור הפיצוץ.

בעקבות האירוע, החל כאוס במרכז העיר. כוחות כיבוי והצלה רבים הוזנקו לבירה, ויצרו פקקי ענק ברחבי העיר. עדי ראייה שהיו נוכחים במקום טענו כי הפיצוצים היו כה עזים, עד שחלונות זכוכית בבניינים שהיו מרוחקים מאד ממוקד האירוע, התנפצו בעקבותיו. 

על פי הדיווח של כאן 11, ‏ישראל מבהירה באופן רשמי כי היא לא אחראית לפיצוץ בביירות. לא כל פיצוץ במזרח התיכון קשור אלינו, זה משפט שנהג לומר אחד מאנשי מערכת הביטחון בניסיון להסביר תקריות כאלה ואחרות. הפעם זה נראה כמו פיצוץ רחב היקף, חריג ביותר - בדיוק בזמן מתיחות שיא עם לבנון. לכן ההודעה החריגה

נזכיר כי לבנון נמצאת במשבר הכלכלי החריף ביותר מאז מלחמת האזרחים, וממשלתה לא מצליחה לגייס השקעות זרות. בנוסף לכך, המדינה נמצאת בדריכות לקראת ההחלטה של טריבונל של האו"ם בפרשת רצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי, שבו הואשמו פעילי חיזבאללה. אל-חרירי חוסל בביירות ב-2005, והרצח שלו הוביל למחאת המונים נגד הנוכחות הסורית במדינה ובסופו של דבר לנסיגת הכוחות.