מתי כספי על נתניהו: "דיקטטור"

איש המוזיקה הוותיק העלה אתמול סרטון בדף הפייסבוק הרשמי שלו וכינה את נתניהו "דיקטטור" בעקבות פגיעת הממשלה בתקציב הספרייה הלאומית. במהלך הלילה הסיר כספי את הסרטון, ובדף הרשמי נכתב: "לאור איומים שהאומן קיבל על חייו נאלצנו להסיר את הסרטון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/20 09:09 כ באב התשפ

מתי כספי על נתניהו: "דיקטטור"
מתי כספי, צילום: Gilad Avidan ויקיפדיה CC BY-SA

המוזיקאי מתי כספי, העלה אתמול בערב (א') בדף הפייסבוק שלו, סרטון בו כינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו - "דיקטטור". לטענת כספי הסרטון עלה בעקבות הפגיעה בתרבות והקיצוץ החדש של הממשלה בתקציב הספרייה הלאומית, קיצוץ שהוביל להשבתת פעילות הספרייה ו-300 עובדיה יצאו לחל"ת. לאחר מספר שעות הוסר הסרטון לאחר שכספי קיבל איומים על חייו.

בסרטון שהעלה, אמר כספי: "אחרי שההוא מבלפור החליט לסגור את הספרייה הלאומית החלטתי להגיב. אני מציע שהדיקטטור ינהג על פי מה שהחליט". כספי הציע לנתניהו: "מאחר וסגר את כל מה שקשור בתרבות והרס את חיי כל העוסקים ביצירת התרבות, שיסיר מהקירות את כל התמונות התלויות שם ושייקח את יצירות האמנות המצויות בביתו וישמיד אותן מיד. כך יעשה גם לכל התקליטים, הדיסקים והדי-וי-די המצויים ברשותו וברשות הפרזיט שגר אצלו. שישרוף את כל הספרים שיש לו, שלעולם לא יצפה יותר בסרטים ושלא יאזין למוזיקה אף פעם. כך הוא יהנה יותר מהחיים שכפה על אזרחיו".

אמש הסיר כספי את הסרטון לאחר שקיבל איומים על חייו. בפוסט שעלה בחשבון הפייסבוק שלו, נכתב: "לאור איומים שהאומן קיבל על חייו מיצורים נאלחים ששמם נרשם והנושא בטיפול, נאלצנו להסיר את הסרטון של האומן בו הוא מביע את כאבו על סגירת הספריה הלאומית וקבורת התרבות במדינה".

https://www.facebook.com/Caspi.Matti/posts/4338430812864498

בעקבות האיומים שקיבל כספי, אמר כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה. כך פורסם הבוקר באתר "וואלה!".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן