נתניהו על ציוץ בנו: "כוונתו הייתה שמדובר באירוע פוליטי עם תופעות הזויות"

ראש הממשלה ערך ביקור בחמ"ל פיקוד העורף שם התייחס לאיומים נגדו: "אנחנו מחליפים שלטון בקלפי ולא בשום דרך אחרת. איומים כאלו דורשים הוקעה". על החשש כי הממשלה תפורק בגלל התקציב: "אין שום כוונה לפרק את הממשלה או להביא את ישראל לבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 12:46 יד באב התשפ

נתניהו על ציוץ בנו: "כוונתו הייתה שמדובר באירוע פוליטי עם תופעות הזויות"
צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום (ג') סיור בחמ"ל פיקוד, שם קיים מסיבת עיתונאים בה התייחס למספר נושאים בוערים. בפתיחת דבריו התייחס נתניהו למצב התחלואה בישראל: "רמת התחלואה היא גבוהה ואנחנו חייבים להוריד אותה" והביע שביעות רצון מתפקוד החיילים בפיקוד העורף. נתניהו אמר כי כדי לאפשר טיסות והקלות נוספות על ישראל קודם לקבל שליטה על התחלואה. "אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם רוני גמזו" הצהיר נתניהו, "אנחנו נפגשים שלוש פעמים ביום, ויחד עם קבינט הקורונה נגיע להחלטות טובות". נתניהו הבהיר כי כדי שההקלות יצאו לפועל על הציבור להקפיד על ההנחיות.   

משם עבר נתניהו להתייחס לשלל הנושאים האקטואליים, ראשית התייחס לתקיפות ישראל בסוריה: "אנחנו פגענו בחוליית המחבלים, ובאלו ששלחו אותם. אני מציע לחיזבאללה לקחת זאת בחשבון, הדברים שלנו הם לא איומי סרק אז כדאי שהם ייקחו זאת ברצינות".

משם עבר נשאל על דברי בנו, יאיר, שכינה את המפגינים נגד אביו "חייזרים":  "אלה הפגנות שמאל פוליטיות, עם גיבוי של התקשורת. יש שם תופעות מוזרות, שבאות לצד דברי הסתה נגדי ומשפחתי ואף קריאות לרצח שבקושי מדווחות אם בכלל. זה אירוע פוליטי עם תופעות הזויות, זו הייתה כוונת בני". נתניהו טוען כי אם ההסתה נגדו תמשיך עם תמיכה של פוליטיקאים מדאיגה אותו: "אנחנו מחליפים שלטון בקלפי ולא בשום דרך אחרת. ושיש נגדי קריאות מפורשות ומרומזות, שאומרת 'מה שלא עשינו בקלפי נעשה נגדך בצורה אלימה'. בין אם זה בזריקת בקבוקי תבערה למשרד ראש הממשלה ובין אם זה איומים שאם אהיה בלי אבטחה אז יטפלו בי. דברים כאלה דורשים הוקעה אוניברסלית". 

לסיום התייחס לסוגיית התקציב, שעלולה להביא לפירוק הממשלה ולבחירות, "אין שום כוונה לפרק את הממשלה או להביא את ישראל לבחירות" הבהיר נתניהו. "יש צורך בתקציב מיידי לשלושה חודשים הבאים כדי להזרים תנועה בכלכלה. לגבי התקציב השני יש עוד זמן, אין לקשור זאת בשום התניה פוליטית, יש להעביר את הקציב כאן ועכשיו".

בתגובה לאמירת נתניהו כי בהפגנות יש תופעות מוזרות, אמר בתגובה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "תופעות מוזרות מר נתניהו? בוא נדבר על דברים מוזרים באמת: ממשלה של 36 שרים בתקופת משבר כלכלי עם 21 אחוזי אבטלה, זה מוזר. מיליון שקל הטבות מס לראש הממשלה כשלאנשים אין מה לאכול, זה מוזר. ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. פליליים חמורים - מוזר מאוד. אל תתחרה איתנו בדברים מוזרים, הממשלה המנותקת שלך היא אחת התופעות המוזרות והגרועות בתולדות המדינה".